Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari FF: italský experiment odhalen
22.1.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Italové splnili své sliby a odhalili něco, co automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku dosud nepoznala - fastback s pohonem všech kol. Není to přitom žádný koncept, ale produkční model.
Ferrari to není, ale zbraň to je, dovolím si hned na úvod parafrázovat slova Fanouše Součka alias Zdeňka Svěráka z Obecné školy. Při pohledu na přiložené snímky by vás totiž nenapadlo, že před sebou vidíte nový model slavné italské autmobilky. Přesto to tak je a nejde o žádnou individuální stavbu, ani úpravu, ani odvážný koncept. Je to sériový model FF, který se letos představí na ženevském autosalonu.
Pohled na novinku zepředu připomene model 458 Italia, záď ale vypadá, jako by s jinak fešným kupé někdo nacouval do zdi. Na oficiálních snímcích se tváří dynamicky, jiné pohledy ale odhalí až příliš komplikované a těžké tvary. Názor na vzhled vozu nechť si ale udělá každý sám, fakta praví, že vůz je 4 907 mm dlouhý, 1 953 mm široký, 1 374 mm vysoký a jeho design je dílem studia Pininfarina. Tvary vozu připomenou BMW Z3M Coupe, je to zkrátka něco mezi kombi, hatchbackem a kupé, podobným kočkopsům jsme si zvykli říkat „shooting brake“. Takto pojatá karoserie skýtá místo pro čtyři dospělé jedince, kteří mohou využít i zavazadlový prostor o objemu až 450 litrů. Pro dva cestující je po sklopení zadních sedadel k dispozici až 800 l prostoru pro zavazadla.
Právě v prostorovém uspořádání tkví první část významu zkratky FF. Ta značí „Ferrari Four” a krom místa pro čtyři upozorňuje i na další úplnou novinku, kterou tento model přináší. Je jí pohon všech kol s označením 4RM, který vznikl přímo u Ferrari. Jak funguje z dostupných informací zatím nevíme, podle informací automobilky se však má vyznačovat hlavně lehkou stavbou - váží prý jen 50 % toho, kolik je běžné u konkurenčních systémů. Na podvozku dále najdeme novou generaci adaptivních tlumičů SCM3 a brzdy Brembo s karbon-keramickými kotouči.
A zbytek techniky? Nejzajímavější je u Ferrari tradičně motor, jímž je v tomto případě klasický vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,3 l. Divíme se, že když už automobilka boří tradice, nesáhla po nějakém přeplňovaném, nebo ještě lépe hybridním ústrojí, ale díky bohu alespoň za to. Motor je naladěn na výkon plných 485 kW (660 koní), jenž je dosahován při 8 000 ot./min. Točivý moment činí až 683 Nm a jeho maximum je posazeno do 6 000 ot./min. Není překvapením, že výkon je na všechna kola přenášen přes dvouspojkovou automatickou převodovku se sedmi stupni. Důležitá je jistě i pohotovostní hmotnost vozu nepěkných 1 790 kg, její rozložení mezi nápravy je ale sympatické - 47:53 s převahou té zadní.
I přes relativně vysokou hmotnost Ferrari FF zrychlí z 0 na 100 km/h za příjemných 3,7 s, maximální rychlost činí 335 km/h. Pokud by vás zajímala průměrná spotřeba benzínu, tak ta činí 15,4 l/100 km, emise CO2 mají podobu 360 g na kilometr jízdy. To vše se systémem HELE, což je něco jako Efficient Dynamics u BMW - skýtá rekuperaci nepatrné části brzdné energie přes alternátor nebo otravný systém start/stop.
Další informace a snímky můžeme očekávat v době ženevské premiéry vozu. Jestli se na ni těšíte, nebo se ji spíše děsíte, na to si odpovězte sami...




Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
včeraPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025
Nejčtenější články
Němci vzali Erdoganovu pýchu a zkusili s ní ujet 2 000 km z Turecka do Německa. Takto dopadli
6.8.2025Honda prodělala za jediný kvartál na elektromobilech 16 miliard Kč. Ve světlé chvíli přiznala: Byl to omyl
7.8.2025Firma se zbavila hotové továrny na elektromobily, radši ji prodala společnosti dělající hardware pro AI
7.8.2025„Bugatti pro chudé“ odhalilo své ceny, je nakonec ještě víc pro chudé, než se čekalo
7.8.2025Dnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
7.8.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.05. 22:25 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.05. 20:16 - Truck Daškam
- IT poradna 09.05. 16:17 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.05. 14:05 - Vrooom
- whitelist & blacklist 09.05. 11:59 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 09.05. 08:25 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan