Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari LaFerrari Aperta dorazilo do Paříže. Vznikne 209 aut, proč zrovna tolik?
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Otevřená verze LaFerrari v Paříži pro přilákání potenciální klientely neslouží. Také pro Apertu Italové našli zákazníky dříve, než ji vystavili.
Tohle můžou konkurenční automobilky italské značce Ferrari opravdu jen závidět. Neznáme žádnou jinou, která by své stroje vyráběné v limitovaných edicích po stovkách kusů měla vyprodané dříve, než vůbec spustí produkci. Tedy ne že by to bylo v Maranellu konstantním pravidlem, v případě nového LaFerrari Aperta to však platí bezezbytku. Vlastně více než to - zájem o vůz byl tak velký, že automobilka musela odmítat i své velevážené zákazníky, to je při cenách jejích aut až bizarní.
Přesto je tu jeden aspekt, které omezenou výrobu poslední Aperty staví do trochu jiného světla. Ferrari postaví celkem 209 aut, což je poněkud neobvyklé číslo, hlavně proto, že není okrouhlé. Má ale své prozaické vysvětlení - dvě stovky vozů půjdou do rukou nejváženější klientely a právě tato auta jsou již rozprodána.
Devět dalších bude v roce 2017 sloužit na předváděcích akcích Scuderie, která slaví sedmdesátileté výročí od uvedení svého prvního silničního modelu. Kam půjdou tyto modely, momentálně nevíme, předpokládáme ale, že všechny v rukou automobilky neskončí a minimálně část z nich půjde dříve nebo později dále do světa. Nedivili bychom se, kdyby už i ty měly své majitele, nicméně o tom oficiální i zákulisní informace mlčí.
Co si tedy nejspíše nikdo z nás jako novinku nekoupí, i kdyby uhodl všechna čísla v jackpotu? Aperta (italsky otevřená) má základy ve výchozím LaFerrari, celokarbonová karoserie však byla přepracována tak, aby měla podle tvůrců stejnou torzní tuhost jako standardní kupé. Změnu hmotnosti Ferrari pořád neuvádí, dynamické údaje ale vychází nastejno.
Vůz poháněný atmosférickým dvanáctiválcem o objemu 6,3 litru v kombinaci s elektromotorem produkuje celkově 963 koní, jede „přes 350 kilometrů v hodině“ a na stovku zrychlí „pod tři sekundy“. Také akcelerace z místa na 200 km/h (za méně než 7 vteřin) a následně na 300 km/h (za rovných 15 s) vychází nastejno, předpokládáme proto, že váha obou aut nebude zase tolik jiná.
Ferrari bude dodávat Apertu ve standardní verzi s plátěnou střechou, za příplatek je však možné mít odnímatelný karbonový panel. Jen pro úplnost dodáváme, že otevřené LaFerrari dostalo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, magneto-reologické tlumiče, třetí generaci elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu a karbon-keramické brzdy o průměru 398 mm vpředu a 380 mm vzadu.
Pokud jde o karoserii, kromě střechy a dodatečných výztuží jsou zde i nepatrně modifikované dveře. Přesněji řečeno úhly jejich otevření, i když automobilka neříká o kolik. Ve světle výše uvedeného na tom vlastně zase tolik nezáleží...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.













Limitovaná edice LaFerrari Aperta naživo v Paříži. Čítá pouze 209 kusu, devět z nich zůstane v rukou Ferrari, zatím
Vůz už jsme dříve mohli vidět na oficiálních fotkách i záběrech z natáčení oficiálních prezentačních materiálů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 4 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 7 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva