Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari LaFerrari XX: přiostřená žiletka se ukáže již příští měsíc v Abú Dhabí
12.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný speciál pro pár vyvolených nabídne vyšší výkon a nižší hmotnost než sériové LaFerrari. Stovku by tak mohl pokořit za přibližně 2,5 sekundy.
O striktně okruhovém LaFerrari XX se mluví již od dubna, kdy italská automobilka pustila do světa první informace. Ty se shodou okolností týkaly i slavnostního odhalení, jež by mělo proběhnout v lednu příštího roku. Očividně se však bude jednat jen o premiéru určenou veřejnosti. Zdroje zevnitř značky totiž aktuálně potvrdili, že vůz bude představen již o měsíc dříve, a sice u příležitosti závěru sezóny závodů Corse Clienti, jež se odehraje od 3. do 6. prosince v Abú Dhabí.
Nově ohlášený debut je ovšem prakticky jedinou informací, která je o vozu známa. Tedy stran výkonu, jenž má vyšplhat na 1 050 koní. Za jejich produkci přitom není zodpovědný přeplňovaný šestiválec, jak se původně spekulovalo a který by odkazoval na aktivity ve světě Formule 1. Místo toho LaFerrari XX dostalo pod kapotu 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec stejně jako standardní verze.
Zvědavi jsme přitom hlavně na zrychlení z klidu na stovku a nejvyšší rychlost, neboť již silniční kupé zvládá první disciplínu za pouhých 2,9 sekundy a v rámci druhé ukáže na tachometru číslovku 350 km/h. Okruhová verze přitom nabízí o 87 koní více, v rámci hmotnosti, která u standardu činí 1 255 kg, se ovšem počítá s výraznou dietou. Mimo toho dorazí také aktivní aerodynamika a lepivější pneumatiky.
Uvnitř lze pak očekávat až na závodní sedačku a sportovní volant oholený interiér, do kterého zřejmě bude moci usednout jen nějakých dvacet až třicet vyvolených. Ti si přitom vůz nebudou moci odvézt do své garáže, místo toho veškerou údržbu i „ubytování“ zajistí samotné Ferrari. Značka pak kromě toho pro majitele uspořádá i osm závodů (nepojedou se pod žádnou hlavičkou) po celém světě.
Dále se tito klienti budou aktivně podílet i na vývoji budoucích modelů Ferrari, i když pouze do té míry, že své zkušenosti a zážitky zpoza volantu předají závodním inženýrům. Přesto si automobilka nechá dané privilegium řádně zaplatit, neboť cena každého exempláře by měla vyšplhat přibližně na 70 milionů korun.



Okruhové Ferrari LaFerrari XX se zatím ukázalo jen s ochrannou kamufláží. Ta by ovšem do měsíce měla být stržena
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva