Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu
18.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ferrari možná opravdu představí duchovního nástupce někdejšího Dina. Jistě ale pracuje na motoru V6 odvozeném od 3,9 V8 z modelu 488 GTB.
Automobilka Ferrari pracuje na šestiválcovém motoru. Uvedl to šéf značky Amedeo Felisa ve Frankfurtu. Zatím to však nevypadá, že by 488 GTB dostala (ještě) menší motor, novinka se má objevit v novém, menším a lehčím autě. Alespoň takový je předpoklad dle Felisova náznaku: „Neudělali byste větší auto s V6.” Nové Dino však nepotvrdil.
Jak příznivci Ferrari jistě vědí, Dino byla odnož Ferrari, která nabízela menší a levnější auta s technikou Ferrari, ale bez loga se vzpínajícím se koněm. Byla pojmenována po Alfredu „Dinu” Ferrarim, synovi Enza, který měl na starosti vývoj šestiválce. A právě vozy Dino, stavěné v 60. a 70. letech, byly poháněny šestiválcovými motory.
Moderní malé Ferrari se šestiválcem by tak mohlo být jejich duchovními nástupci, je ale více než pravděpodobné, že si zachovají jméno Ferrari - značka prodává. Nově vyvíjený šestiválec je odvozen od V8 v modelu 488 GTB, má tedy plochou klikovou hřídel, což je pro vidlicový šestiválec velmi neobvyklé. Údajně se Ferrari touhle cestou vydá a výsledek bude produkovat velmi zajímavý zvuk.
Práce na motoru nejsou hotovy, stále před inženýry stojí určité překážky. Chtějí se např. dostat na nějakých 200 koní litrového výkonu, což je ohromné číslo a znamená to velké nároky na všechny součástky motoru. Pokud by se to podařilo, tahle V6 by mohla nabídnout okolo 580 koní, je-li odhad na objem 2,9 litru správný. A ideálně by měla pohánět velmi lehké auto: „Myslíme na číslo 1 000 kg, ale tak nízko se nedostaneme,” uvádí jeden z inženýrů.
Jedním z důvodů pro takový krok je snížení průměrných emisí flotily. Ovšem, Ferrari jako malý výrobce má určité výjimky z nesmyslně přísných nařízení Unie: „Máme výjimky, protože si Unie uvědomuje, že jsme kapka v moři,” uvedl Felisa. přesto se automobilce daří emise snižovat, alespoň papírově, a hybridy prý nebude potřebovat ještě nejméně pět let. LaFerrari bylo spíš cvičení a bylo tak náročné a drahé, že se jen tak opakovat nebude.
Menší a levnější Ferrari však určitě také zlepší prodeje automobilky, protože přiláká i úplně nové zákazníky. To ale pro podnik jako Ferrari nemusí být až tak krásná vyhlídka, neboť kvantita ohrožuje exkluzivitu a ani výjimky Evropské unie nemusí být tak velkorysé, bude-li značka prodávat třeba desetitisíce aut. Tohle jsou ale jistě faktory, které Ferrari pečlivě zvažuje...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.









Dino 206 GT ze 60. let bylo jedním z šestiválcových Ferrari, i když se tak nejmenovalo
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejčtenější články
Velká rejdařská firma s okamžitou platností zakázala převoz všech elektrických aut na svých lodích kvůli riziku požáru
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Nad kdysi převratnými dvouspojkovými převodovkami zapadá slunce. Další automobilka s nimi končí ze stále stejných důvodů
30.7.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025„Hrozí náhlá ztráta brzdných schopností.” Ferrari až po třech letech výroby objevilo kritickou chybu klíčového modelu za víc jak 10 milionů
30.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva