Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Avventura: koncept malého SUV pro Indii ukazuje rezervu
6.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podobně jako VW Taigun, i koncept Fiatu Avventura má rezervu vzadu zvenčí. Oproti Puntu, na kterém stojí, má navíc novou příď, kola nebo kompas.
Indie je velmi slibným odbytištěm kompaktních aut, ať už sedanů, hatchbacků nebo crossoverů. U poslední jmenované kategorie dost často k úspěchu stačí nějaké ty plasty a větší světlá výška, pohon může klidně zůstat úkolem přední nápravy.
Tento recept stojí i za Fiatem Avventura, konceptem odhaleným v Dillí. Kromě nepřehlédnutelné oranžové barvy a nějakých plastů navíc ze všech stran dostal také velká tažná oka pod předním nárazníkem, která snad jsou pravá, nová kola a LEDky denního svícení. Kousek výš jsou upravené světlomety a mezi nimi pozměněná maska chladiče. Vzadu pod nárazníkem najdeme dvě koncovky výfuku a na obdiv vystavenou rezervu, podobně jako u včera odhalené nové verze Volkswagenu Taigun.
Otevírání pátých dveří zde však funguje trochu jinak, jak je ostatně vidět i na fotkách. Také je to svým způsobem dvoudílný proces, ale napřed je nutné odklopit rezervní kolo na rameně, pochopitelně doprava, protože v Indii se jezdí vlevo. Potom je třeba zvednout celé páté dveře jako u normálního Punta, na kterém je Avventura postavena, a přístup ke kufrům je volný. Na palubní desku přibyly ukazatele náklonů a kompas a detaily včetně prošívání jsou oranžové barvy.
Oproti standardnímu Fiatu Punto, které se v Indii prodává, má Avventura také větší světlou výšku, konkrétně 20 cm. Ani přes drsnější vzezření však neočekávejte pohon všech kol. Pod kapotou očekávejme standardní naftovou třináctistovku Multijet o výkonu 90 koní a 209 Nm, která by měla hnát přední kola přes manuální šestistupňovou převodovku.
Dovoz do České republiky patrně v plánu nebude, avšak u Avventury není jasné ani to, zda se vůbec bude vyrábět. Zákazníky by si ale jistě našla.








Fiat ukázal v Dillí koncept Avventura. Pohon všech kol nečekejte, uvnitř však přibyl kompas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 26 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
