Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Fiat Freemont: Dodge Journey v italském obleku
25.1.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Na autosalonu v Ženevě si odbude svou veřejnou premiéru nový Fiat Freemont. Je vám již nyní povědomý? Není divu, jde o převlečený Dodge Journey.
Fiat má v rukou podstatný podíl v koncernu Chrysler a již déle se netají záměrem nabízet na evropském americké modely pod označením Fiat nebo Lancia. Rodiný Freemont proto vychází z modelu Dodge Journey a je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler. Fiat Freemont se bude vyrábět v továrně Toluca v Mexiku, kde se v současné době vyrábí i Fiat 500 pro americký trh.
U modelu Freemont se snoubí flexibilita a praktičnost se specifickým stylem. Odlišností proti původními Journey jsou přitom vyloženě kosmetické - na první pohled vidíme pouze lehce upravenou masku chladiče a jiná kola ve „fiatím” designu.
Rozměry auta (délka 4890 mm, šířka 1880 mm a výška 1720 mm) zaručují prostorný interiér, čemuž napomáhá i dlouhý rozvor 2890 mm. Uvnitř Fremontu nalezneme celkem sedm sedadel ve třech řadách. Poslední řada se dá jediným pohybem sklopit tak, že úplně zmizí pod podlahou a vznikne velký zavazadlový prostor. Sedadla v druhé řadě jsou výše položená než sedadla v první řadě. Třetí řada sedadel je zase vyvýšená oproti druhé řadě. Tím je umožněn dobrý výhled pro všechny pasažéry. Jak bude interiér vypadat zatím nevíme, ale pravděpodobně se od toho, který známe z Dodge, příliš lišit nebude.
Freemont bude mít při uvedení na evropský trh k dispozii turbodieselové motory 2,0 MultiJet s výkonem 140 nebo 170 koní v kombinaci s manuální převodovkou. Později přijde na trh novinka od Fiatu také ve verzi s pohonem všech kol, kterému bude vyhrazena automatická převodovka a dva pohonné agregáty: turbodiesel 2,0 MultiJet (170 k) a zážehový 3,6 V6 Pentastar (276 k) jenž pochází od Chrysleru. Podle slov italské automobilky se dynamické vlastnosti vozu zlepšily díky přispění konstruktérů z Fiatu, kteří optimalizovali zavěšení kol a konfiguraci řazení rychlostí pro větší přesnost a rychlejší odezvu. Pohodlí během jízdy by mělo být je také podstatně vyšší díky výrazným zlepšením v oblasti odhlučení kabiny.
Jak jsme již zmínili, vůz si svou premiéru odbude v březnu v Ženevě, do prodejů by se pak měl dostat v druhé polovině letošního roku.






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
před 10 hodinamiMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejnovější články
Mercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
před 2 hodinamiKia se prý oficiálně vrací zpátky do Ruska. Už proběhla schůzka s dealery, venku jsou data, ceny i další detaily
před 3 hodinamiVrcholná verze „Bugatti pro chudé” zašlapává do země prakticky jakoukoli konkurenci, jde o jedno z nejrychlejších aut světa
před 5 hodinamiViceprezident Kie nečekaně otevřeně popsal, jak se dnes dělá automobilový byznys v EU, uměle škrtí prodeje všeho
před 6 hodinamiNové Audi RS6 dorazí ve hned dvou verzích, nadšence ani rozumné lidi ale nepotěší jediná
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva