Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Punto 2012: faceliftem zpátky k jednotě
24.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fiat Punto čekají pro rok 2012 designové, technické i obchodní změny. Veřejně se poprvé představí až příští týden v Boloni, tak si projděme.
Při představování čtyř nových Abarthů, americké edice Fiatu 500 a nového provedení Lancie Ypsilon jsme před pár dny konstatovali, že Fiat má ve zvyku před jakýmkoli významnějším autosalonem vychrlit všechny novinky naráz. Tentokrát tak trochu udělal, ale i neudělal výjimku. Jeden trumf, který plně vytáhne z rukávu až na domácím autosalonu v Boloni začínajícím 1. prosince, totiž zmínil až včera. A není jím nic menšího než inovované Punto pro modelový rok 2012.
To zní jako velká věc, ale má to jeden háček. Fiat totiž většinu informací i dostupných snímků publikoval už v srpnu a to podstatné jsme pro vás tehdy shrnuli v představení tehdy nového Punta TwinAir. Jeho premiéru jsme očekávali na pozdějším autosalonu ve Frankfurtu, tam se ale vůz nakonec neukázal. Důvod je vcelku pochopitelný - domácí boloňská Auto Show se koná jen o pár měsíců později a je nesporné, že jakýkoli Fiat se na ní dočká mnohem většího zájmu publika než v Německu.
Faktem kvůli tomu nicméně je, že i ty ne zcela převratné novinky pro Punto dalšího modelového roku jsou již delší čas známy. Úplně zanedbatelné ale nejsou, a tak si je pojďme podrobněji zrekapitulovat všechny naráz. Ostatně, k většině i dříve známých modifikací máme další detaily.
Jako při každém menším faceliftu nemohlo Punto utéci pár designovým změnám. To nejviditelnější je nový přední nárazník plně lakovaný v barvě karoserie, který díky jakoby pozbyl jakéhosi „chrániče zubů”, jehož přítomnost dosavadní design evokoval. V návaznosti na tuto změnu vyhlíží odlišně i směrovky, které jsou samy o sobě jiné a vizuálně více splývají se zbytkem přídě. Novinkou budou i tři čerstvé laky karoserie: Turchese (pro vás by mohlo být známější označení turquoise, to je ta zeleno-modrá na jednom ze snímků), červená Rubino a šedá Grafite. Vnějšek dále odliší nová 15" kola z lehkých slitin.
Změnám se nevyhnul ani interiér, který ovšem dostal naprosto klasické úpravy - nové možnosti čalounění a obložení palubní desky. Snad jsme nezažili žádný facelift, který by tyto novinky nepřinesl.
Technické inovace čítají dva motory, které dříve nebyly pro Punto k dispozici, o těch ale vše podstatné víme už od léta. Jedná se o dvouválec TwinAir Turbo s výkonem maximálně 85 koní v 5 500 ot./min a točivým momentem nejvýše 145 Nm posazeným do 2 000 ot./min. Dynamické parametry ani spotřebu paliva stále neznáme, výrobce ale uvádí hodnotu emisí CO2 ve výši 98 g/km, z čehož lze odvodit kombinovaný apetit lehce pod 4 litry benzinu na 100 km.
Druhou novinkou, byť také ne úplnou, je naftový agregát 1,3 Multijet opět s 85 koňmi výkonu. O tom, kde je tento výkon dostupný a z jakého točivého momentu pramení nevíme, Fiat se ale dále chlubí tím, že bude disponovat systémem start/stop a dílčí rekuperací brzdné energie skrze alternátor. Výsledkem budou papírové emise CO2 ve výši 90 g/km, tedy spotřeba nějakých 3,6 litru benzinu na 100 km.
Dost možná nejzajímavější zprávou ale je, že jméno Punto se pro další rok zcela zbaví jakýchkoli přídomků. Zapomeňte na Grande Punto, Punto Evo, odteď si vůz bude znovu říkat jen Punto popř. Punto 2012, žádné Nuovo Punto Evo či cokoli podobného. Do budoucna tak nebudeme muset rozeznávat, kde končí éra tak a kde jinak označeného modelu jinak stejného typu. Návrat ke klasice je určitě vítanou změnou.
Co dalšího víme? Třeba to, že vůz bude k mání v pěti výbavách Pop, Easy, Lounge, Racing a Sport, které doprovodí zvláštní provedení TwinAir. To je ta s černou střechou a otře zelenou barvou. A ano, i ta byla představena dříve. Výbavy jednotlivých variant probírat nebudeme, budou se zřejmě lišit trh od trhu, ale určitě můžeme zmínit i zbylé motory, kterými bude Punto moci být vybaveno: benzinovými 1,4 Fire se 77 koňmi, 1,4 MultiAir (105 k) a 1,4 MultiAir Turbo (135 k), nebo naftovými 1,3 Multijet také se 75 a 95 koňmi.
Veškeré podrobnosti Fiat jistě odhalí příští týden v Boloni, do prodeje by se vůz měl vzhledem k dřívějšímu virtuálnímu odhalení dostat hned záhy.




Fiat Punto 2012 zvenčí i zevnitř
Specifické provedení verze TwinAir
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Suzuka 8h - první kvalifikace 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 včera 10:28
- O víkendu se koná Suzuka Eight Hours včera 08:36
- Petr Najman po Chimay: „Upevnění první pozice v IRRC“ včera 07:50
- Bude Can Öncü čtvrtým továrním pilotem Yamahy v WorldSBK? 30.7.2025
Nejnovější články
Nový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 57 minutami„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před 2 hodinamiNa severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
před 3 hodinamiŠkoda už začala šermovat s elektrickou Octavií, jaká je vůbec idea za nabídnutím takového auta?
před 5 hodinamiLegendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom