Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané stvořili luxusní stroj, v němž přežijte i apokalypsu, říká si podle toho
29.3.2021 | Petr Prokopec
Pokud máte po roce s koronavirem v patách tendenci připravit se na nejhorší, toto může být něco pro vás. Auto se 750 koňmi, hromadou luxusu a pohonem 6x6 skutečně hned tak něco nerozhází.
Když se před takřka deseti lety objevil v prodeji Mercedes-Benz G63 AMG 6x6, prakticky celý svět oněměl. Jen málokdo totiž čekal, že by německá automobilka zaměřená spíše na konzervativní klientelu mohla vůbec přijít s extravagantní šestikolkou. Třícípá hvězda navíc svůj limitovaný počin ověnčila nemalou cenou, kvůli které se tento off-road stal po elektrickém SLS vůbec nejdražším modelem značky. To však zákazníkům rekrutovaným hlavně z řad bohatých šejků ani zdaleka nevadilo, celá produkce tak byla vyprodána rychleji, než řeknete švec.
Mercedes si nicméně jen nenapakoval firemní kasu, zároveň tím ovlivnil celou řadu dalších firem. Zejména tuningoví úpravci tak pravidelně představují své neortodoxní šestikolky, přičemž nejnověji tu máme počin společnosti se svérázným jménem Apocalypse Manufacturing. Ta se tak skutečně jmenuje, přičemž názvem jen hodlá deklarovat, že v jejích vozech přežijete naprosto vše. Pokud tedy máte pocit, že koronavirus bude mutovat natolik, že se celý svět záhy promění v zombíky, nejspíše nemáte jinou možnost, než americkou firmu oslovit.
Společnost přitom nově vstupuje do téže řeky již potřetí, na trh totiž již poslala modely s též pozoruhodnými názvy Sinister 6 a Doomsday. Nyní tu máme novinku zvanou Hellfire, která se od svých předchůdců liší hlavně uzamykatelnou korbou. Ta sice poněkud snižuje praktičnost, neboť kvůli vysokým bočnicím je přístupná pouze zezadu, to ale nejspíše zájemcům vadit nebude. Ostatně i s ohledem na cenu, která startuje na 150 tisících dolarech (cca 3,33 milioonu korun), je zjevné, že tohle není projekt pro zelináře či lesníky.
Apocalypse se místo toho zaměřuje na movitou klientelu, které nabízí i patřičný luxus. Uvnitř tak posádku hostí jemné kožené čalounění, jehož barvu či barvy si zákazník může zvolit dle vlastního vkusu. Působivé přitom je, že kůže se objevuje nejen na sedadlech či dveřních panelech, ale také na stropě. Respektive na odnímatelných střešních panelech. Hellfire je totiž stejně jako jeho dva sourozenci postaven na bází pick-upu Jeep Gladiator. Oproti dárcovskému vozu se ale pochopitelně dočkal nápravy navíc.
V souladu s tím byl přepracován systém pohonu všech kol, který počítá se zapojením tří nebo pouze dvou náprav. V prvním případě je pak k dispozici i redukce. Zákazníci pak mohou vybírat mezi třemi variantami pohonného ústrojí, kdy základ tvoří šestiválcový diesel naladěný na 260 koní. Mimo to si ovšem můžete dopřát i osmiválec LS3 z Chevroletu Corvette, který může produkovat 500 nebo v případě kompresorové verze Hellcat dokonce 750 koní.
Pokud sáhnete po nejsilnější jednotce, můžete počítat nejen s působivým zátahem, ale také s nemalou praktičností. Hellfire totiž v té chvíli dokáže na předním navijáku utáhnout až 4 310 kg, zatímco vzadu za něj lze připojit až 5,44tunový přívěs. Z terénu vás pak spolehlivě vyvezou 40palcové off-roadové pneumatiky, přičemž stejně jako v dárcovském voze si jízdu můžete užít jak bez zmíněných střešních panelů, tak i bez odmontovatelných dveří.
Z Jeepu Gladiator pak zůstala zachována i veškerá výbava, tedy především multimediální systém zahrnující Bluetooth, navigaci či funkci Apple CarPlay. Doplnit ji pak můžete ještě karoserií s kevlarovým potahem a pancéřovaným krytem čelního okna, přičemž v té chvíli vrcholné provedení s oněmi 750 koňmi vychází na 199 990 USD (4,44 milionu korun).















Apokcalypse Hellfire je přepracovaný Jeep Gladiator se třemi nápravami, na které může mířit až 750 koní. Foto: Apocalypse Manufacturing
Zdroj: Apocalypse Manufacturing
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
