Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Edge 2015: nové SUV Fordu odhaleno v sérii, Evropu nemine
25.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+videa) Nová generace Edge přijde i do Evropy. Pod kapotou budou dva diesely Duratorq a snad i jeden z benzínových motorů.
Několik měsíců po představení konceptu tu máme sériovou verzi Fordu Edge. Podobně jako model Kuga, ve Spojených státech známý jako Escape, i větší Edge má být modelem dostupným globálně, tedy také v Evropě. Bude stát na stejné platformě jako například S-Max nebo „nové” Mondeo, na které na starém kontinentu už roky čekáme. Pro Evropu tedy zaujme horní konec nabídky SUV, ve Státech nad ním stojí větší modely Explorer a Expedition.
Ve Státech bude pod kapotu nového Edge možno objednat tři benzínové motory, dva z nich dostanou turbodmychadla. Prvním je známý dvoulitr EcoBoost naladěný na 245 koní a 368 Nm, druhým bude 2,7litrový šestiválec EcoBoost, jehož výkon se bude pohybovat lehce nad třemi stovkami koní. Poslední strojovnou je 3,5litrový atmosférický šestiválec Ti-VCT, který si Edge zachová ze současné generace. V novince však má mít 265 koní, o 20 méně než nyní. Všechny tři motory bude možno mít s pohonem předních nebo všech kol a automatický šestikvalt SelectShift bude standardem.
Evropa dostane dva dieselové agregáty Duratorq, oba dvoulitrové. Slabší bude naladěn na 180 koní a 402 Nm, silnější nabídne 210 koní a 452 Nm. Podobně jako ve Státech, oba nejspíš budou moci pohánět všechna kola, o klasický automat ale budeme ochuzeni - slabší motor přijde s šestistupňovým manuálem, silnější s dvouspojkovou převodovkou o stejném počtu stupňů. Z benzínových motorů se do Evropy pravděpodobně podívá dvoulitr (ostatně, tento motor se vyrábí ve Španělsku) a doufat můžeme i v 2,7litrovou V6 pro vrcholový model, atmosférický tříapůllitr téměř jistě v nabídce nebude.
Ve Státech se dočkají čtyř stupňů výbav - SE, SEL, Sport a Titanium. V Evropě očekávejme tři stupně - základní Trend, prostřední Sport (žlutý vůz na obrázcích) a vrcholový Titanium (červený vůz). Sport bude mít patrně podvozek trochu přitvrzený pro omezení náklonů karoserie, ostatní varianty budou údajně cílit hlavně na komfort posádky. Všechny čtyřkolky budou mít ve standardu vektorování točivého momentu, zda bude ve verzi Sport i jinak nastaveno, zatím není známo.
Jak je dnes u nových aut běžné, do Edge si budete moci objednat plejádu různých asistentů, kteří jsou občas spíše k zlosti - nový stroj dostane automatické parkování, řízení s variabilním převodem, monitoring slepých úhlů, pomocníka jízdy v pruzích, adaptivní tempomat nebo automatické brzdění. Uvnitř bude například armáda airbagů včetně kolenního ve dvířkách přihrádky před spolujezdcem nebo nafukovací pásy vzadu. Všechny tyto věci očekávejme u nejvyšší varianty Titanium ve standardu.
K dalším prvkům výbavy patří automatické páté dveře, couvací kamera, dvě kamery vepředu pro 180° rozhled, aktivní rušení hluku v interiéru, klapky v masce chladiče, dvacetipalcová kola, pokročilý stabilizační systém nebo infotainmentový systém MyFord Touch s dotykovým displejem a možností připojení smartphonu. Má být k dispozici také vyhřívání nejen předních, ale i zadních sedaček a volantu, LEDky i pro přední světlomety nebo prosklená střecha.
Evropský šéf Fordu Roelant de Waard uvedl, že nový Edge nabídne více místa i pohodlí, než v Evropě již zavedená prémiovější SUV stejné kategorie. Edge se tedy nejspíš postaví proti BMW X3, Audi Q5 nebo Volvu XC60, čemuž by odpovídala i cena - v Británii se má prodávat od zhruba 30 tisíc liber, tedy asi jednoho milionu korun.
Britské zdroje hovoří o tom, že tam bude Edge k mání pouze s dieselovými motory. Samozřejmě, u nás to může být jinak - a doufejme, že bude. Pro úspěch v této konkurenci Ford benzíny potřebuje, protože všechna tři zmíněná auta nabízejí i zážehový šestiválec. Jak to dopadne, uvidíme zkraje příštího roku, kdy se v Evropě nový Ford Edge začne prodávat.



























Druhá generace Fordu Edge se dostane i do Evropy. Modrý ovál zveřejnil obrázky verze Sport ve žluté barvě s černým vnitřkem a vrcholové varianty Titanium v červené se světlým čalouněním
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 9 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 10 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub