Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus RS oficiálně (aktualizováno)
18.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pod tlakem okolností uvolnil Ford první oficiální snímky nové generace Fordu Focus RS a přidal k nim první oficiální informace. 18.06. Doplněny další technické a výkonnostní informace.
Včera se z kuchyně Fordu na veřejnost dostaly na počítači vytvořené obrázky mající za úkol prezentovat Focur RS prodejcům značky. V reakci na tuto událost dnes Ford uvolnil první oficiální snímky, na kterých se Focus RS prohání po Nordschleife, a také první kusé informace. Tím potvrdil autentičnost nejen fotografií, ale i v našem prvním článku uvedených informací.
Pod kapotou se opravdu objeví vyladěná verze osvědčeného přeplňovaného dvouapůllitru, jehož výkon bude přes 280 koní a maximum krouticího momentu přesáhne 400 Nm. Úprav podvozku se ujalo ve spolupráci s fordovým Centrem pokročilého inženýrství v Aachenu ujal Fors Team RS sídlíci v Cologne. Jak už jsme psali včera, základem bude pohon předních kol a pokročilým diferenciálem s omezenou svorností.
Podle Josta Capita, ředitele pro sportovní vozidla evropského Fordu, dosáhl Focus RS více než přesvědčivých výsledků už při prvníh testech trakce, řízení a jízdních vlastností. Testy a další vývoj auta budou pokračovat ještě několik měsíců tak, aby mohla výroba započít na počátku roku 2009. Oficiálně bude Focus RS představen na London Motor Show v druhé polovině června. A jak se bude oficiální premíra blížit, lze očekávat uvolňování dalších informací.
Aktualizace
Server Auroexpress přinesl další informace o tomto neptrpělivě očekávaném autě, jenž je horkým kandidátem na trůn krále hot-hatchů.
Nový Focus RS nebude přímým následovníkem prvního generace. Ta byla nacpána nákladnými komponenty od různých externích dodavatelů a celkově znamenala pro Ford ztrátovou investici. Proto tak dlouho trvalo, než management svolil k vývoji a pak i výrobě, ovšem za jiných podmínek. Při výrobě RS budou použity díly vyvinuté samotnou automobilkou. Přesto to nebude žádné ořezávátko.
Nové RS bude s největší pravděpodobností pouze třídveřové a výhradně s 6° manuální převodovkou. K co nejlepším výkonům má dopomoci co největší úspora hmotnosti. Cílem je dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 6 s a maximální rychlost přes 250 km/h. Snížený podvozek, posílené brzdy, seriově montovaná 19" kola a vylepšená aerodynamika mají zajístit, aby jste i při takovýchto kouscích stále udrželi auto pod kontrolou.
Nezbývá, než v kalendáři tučně zatrhnout datum začátku londýnského autosalonu, protože tam se s novým Focusem RS budeme moci konečně setkat naživo.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejnovější články
- Pod cenou vyprodávané Tesly z flotily Hertzu jsou v praxi přesně takové křápy, jak byste čekali
před 2 hodinami - Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne
před 3 hodinami - Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
včera - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
včera - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
včera