Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní
12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Uprostřed umístěné biturbo pohání zadní kola přes 7st. dvouspojku. Díky karbonu má poměr výkonu a hmotnosti patřit k nejlepším.
Pro ty z nás, kterým se Ford GT z roku 2005 líbí snad ještě více než původní GT40, nebyla někdejší zpráva o konci výroby bez nástupce nijak příznivá. Smutek však pravděpodobně záhy skončí, protože to, co vidíte na těchto fotografiích, je čerstvě představený Ford GT Concept. A příští rok bychom měli spatřit produkční verzi.
Pod slupkou tohoto stroje bohužel nepracuje osmiválcový motor, což se však samozřejmě ještě může změnit. Je tu V6 EcoBoost se dvěma turbodmychadly, které ze zatím neznámého objemu - nejspíš to ale nebude jen 2,7 litru - dolují údajně více než šest stovek koní. Ty míří na zadní 20" kola se speciálně navrženými Micheliny Pilot Super Sport Cup 2 přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která podle Fordu nabídne "téměř okamžité" změny převodů.
Vnější design je nejen zajímavý a svým způsobem krásný, ale také aerodynamicky funkční. Má zároveň snižovat aerodynamický odpor a zvyšovat přítlak, což není úplně snadno zkombinovatelné, jistě ale pomáhá aktivní zadní spoiler, který reaguje na podmínky na silnici, a to nejspíš i trochu více, než jen že se vysouvá podle rychlosti.
Interiér je velmi jednoduchý a vypadá vskutku moderně. Klasické páčky pod volantem není vidno, světla a stěrače se ovládají tlačítky jak vlevo od volantu, tak i na volantu samotném. Ten vypadá, jako by ho zrovna vymontovali ze závodního auta; i tvarem připomene například volanty z formule 1. Jsou tu i dva displeje, jeden místo přístrojového štítu a druhý na středové konzoli, na kterém vidíme i navigaci, takže o výbavu koncept rozhodně ochuzen není.
Základem vozu je karbonový monokok, podobně jako třeba u McLarenu 650S. Nízké váze napomáhají také přední a zadní prostorové rámy z hliníku, na kterých je připevněna karbonová karoserie. Neznáme konkrétní číslo, podle Fordu ale bude nové GT patřit poměrem výkonu a váhy k nejlepším mezi svými konkurenty.
Jak již bylo řečeno, produkční verze tohoto stroje by se měla ukázat v průběhu roku 2016, takže na silnice by se tento stroj mohl dostat jako modelový rok 2017. Nutno dodat, že osmiválec a manuál by byl minimálně pro fanoušky lepší volbou a motory EcoBoost ani podle Ward's Auto nejsou takovým zázrakem, i takovéto možnosti by se ale v sériové variantě mohly objevit. Můžeme v to aspoň doufat.












Design čerstvě představeného Fordu GT Concept je podle modrého oválu nejen krásný, ale i aerodynamicky funkční
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 8 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Legendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před hodinouMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 3 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 4 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 6 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch