Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní
12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Uprostřed umístěné biturbo pohání zadní kola přes 7st. dvouspojku. Díky karbonu má poměr výkonu a hmotnosti patřit k nejlepším.
Pro ty z nás, kterým se Ford GT z roku 2005 líbí snad ještě více než původní GT40, nebyla někdejší zpráva o konci výroby bez nástupce nijak příznivá. Smutek však pravděpodobně záhy skončí, protože to, co vidíte na těchto fotografiích, je čerstvě představený Ford GT Concept. A příští rok bychom měli spatřit produkční verzi.
Pod slupkou tohoto stroje bohužel nepracuje osmiválcový motor, což se však samozřejmě ještě může změnit. Je tu V6 EcoBoost se dvěma turbodmychadly, které ze zatím neznámého objemu - nejspíš to ale nebude jen 2,7 litru - dolují údajně více než šest stovek koní. Ty míří na zadní 20" kola se speciálně navrženými Micheliny Pilot Super Sport Cup 2 přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která podle Fordu nabídne "téměř okamžité" změny převodů.
Vnější design je nejen zajímavý a svým způsobem krásný, ale také aerodynamicky funkční. Má zároveň snižovat aerodynamický odpor a zvyšovat přítlak, což není úplně snadno zkombinovatelné, jistě ale pomáhá aktivní zadní spoiler, který reaguje na podmínky na silnici, a to nejspíš i trochu více, než jen že se vysouvá podle rychlosti.
Interiér je velmi jednoduchý a vypadá vskutku moderně. Klasické páčky pod volantem není vidno, světla a stěrače se ovládají tlačítky jak vlevo od volantu, tak i na volantu samotném. Ten vypadá, jako by ho zrovna vymontovali ze závodního auta; i tvarem připomene například volanty z formule 1. Jsou tu i dva displeje, jeden místo přístrojového štítu a druhý na středové konzoli, na kterém vidíme i navigaci, takže o výbavu koncept rozhodně ochuzen není.
Základem vozu je karbonový monokok, podobně jako třeba u McLarenu 650S. Nízké váze napomáhají také přední a zadní prostorové rámy z hliníku, na kterých je připevněna karbonová karoserie. Neznáme konkrétní číslo, podle Fordu ale bude nové GT patřit poměrem výkonu a váhy k nejlepším mezi svými konkurenty.
Jak již bylo řečeno, produkční verze tohoto stroje by se měla ukázat v průběhu roku 2016, takže na silnice by se tento stroj mohl dostat jako modelový rok 2017. Nutno dodat, že osmiválec a manuál by byl minimálně pro fanoušky lepší volbou a motory EcoBoost ani podle Ward's Auto nejsou takovým zázrakem, i takovéto možnosti by se ale v sériové variantě mohly objevit. Můžeme v to aspoň doufat.












Design čerstvě představeného Fordu GT Concept je podle modrého oválu nejen krásný, ale i aerodynamicky funkční
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 9 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
dnes
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
