Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mondeo 2011: facelift detailněji
29.8.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ford nám facelift jednoho ze svých stěžejních modelů představil už v červnu, teprve nyní jej ale na Moskevské Motor Show ukázal v celé kráse. I u nás se tak můžeme těšit na Mondeo modelového roku 2011 s novým vzhledem i technikou. (+ video)
Proti našemu prvotnímu představení Ford až tak mnoho informací nepřidal, neboť detailněji představil pouze dvě již dříve avizované motorizace a o dalších se pouze letmo zmínil. Ty navíc zatím nefigurují v cenících Mondea pro nový modelový rok, a tak můžeme jen spekulovat, kdy přesně se objeví v nabídce. Ale když už nic jiného, máme tu alespoň kopici nových fotografií a první video, a tak si to vše pojďme pěkně popořádku projít.
Úpravy vzhledu byly zjevné už z prvních snímků, a tak jen zopakujme, že změny se dotky především přední části vozu. Přední nárazník má větší lichoběžníkový nasávací otvor, po jehož stranách přibyly LED pro denní svícení. Přední maska je o něco nižší a tento dojem dále podtrhuje chromovaná mřížka s vodorovnými lamelami. Minulostí jsou také boční blinkry v předních blatnících.
Lehké změny postihly i zadní nárazník, více patrná je ale inovace zadních světel s LE diodami a nové křídélko na hraně kufru u výkonnějších variant. Na prvních snímcích nebyly k vidění změny interiéru, ale ten se od pohledu prakticky vůbec nezměnil. Podle dostupných informací došlo ke zlepšení kvality materiálů, rozšíření nabídky čalounění a obkladů palubní desky a inovaci stropní středové konzole. Ta nyní disponuje ambientním osvětlením z (dalších) LED.
Mondeo dále čekají velké změny pod kapotou, i když podrobněji nás Ford spravil jen o části z nich. První novinkou, která bude dostupná už od letošního září, je přeplňovaný zážehový čtyřválec 2,0 EcoBoost s výkonem 203 kW (240 koní), který doplní již známou variantu s 203 koňmi. Motor bude k dispozici výlučně s dvouspojkovým automatem Powershift, s nímž zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a svou pouť za maximem rychlosti skončí na 243 km/h. Normovaná kombinovná spotřeba činí 7,7 litru benzinu na 100 km.
Další významnou novinkou je diesel 2,2 TDCI ve výkonové verzi 146 kW (200 koní). Ten zvládne zrychlení na 100 km/h za 8,1 sekundy, maximální rychlost zatím Ford neudává. Zajímavější než dynamika bude ale spotřeba - nejsilnější Mondeo TDCI vykazuje dle normy šestilitrovou kombinovanou spotřebu nafty.
Řada motorů zůstala nedotčena (benziny 2,0 Duratec s 107 kW a diesely 2,0 TDCI s 85, 103 a 120 kW), brzy se ale Mondeo dočká dalších novinek. Na ekologickou strunu zahraje nový benzinový čtyřválec EcoBoost s objemem 1,6 litru, který má být dodáván ve výkonových verzích s 88, 110 a 132 kW a z nabídky zřejmě vytlačí některou ze starších „atmosfér”. Naftovým základem se pak má stát agregát 1,6 TDCi s 82 kW, ani jeho parametry a přesnou dostupnost zatím neznáme. Víme však, že právě k šestnáctistovkám budou k dispozici prvky programu ECOnetic, které dále sníží spotřebu paliva a tedy i emise CO2.
Mondeo 2011 zná již nyní svůj český ceník, k nalezení je v něm ale krom inovovaného vzhledu jen nová vrcholná verze 2,0 EcoBoost s 240 koňmi. Ta je k dispozici od verze Ghia za cenu 807 890 Kč. Ostatní nové varianty Mondea 2011 zatím české ceny nemají, cenovky těch již známých jsou ale k dispozici a jsou překvapivě nižší až o 30 tisíc Kč.
Kompletní český ceník Mondea 2011 najdete na stránkách Fordu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda