Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford přiznal, že na sedanech prodělal miliardy. Přesto přemýšlí, že by na nich prodělal ještě o řád větší peníze
19.6.2024 | Petr Prokopec
Modrý ovál má všechny podstatné informace na talíři. Ví, s čím neuspěl, stejně tak nyní vidí, že jeho nové Mondeo je hit, protože za dobré peníze nabízí spoustu muziky. Přesto návrat podobného modelu do USA či Evropy zvažuje jen s elektrickým pohonem?
Šéf Fordu Jim Farley se během nedávného podcastu amerického novináře Matta Farraha opravdu rozpovídal. Zmínil kupříkladu, že kvůli koupi originálního britského roadsteru AC Cobra s osmiválcem modrého oválu svého času dokonce zastavil svůj dům. To je krok hodný skutečného automobilového nadšence. Za svou oblíbenou víkendovou kratochvíli ostatně Farley považuje závodění, přičemž za volantem historických speciálů pravidelně dosahuje velmi hezkých umístění.
Díky tomu jsme Farleymu byli ochotni odpustit jeho elektrický zápal, nakonec ani nešlo o jeho původní iniciativu. S takovým směřováním totiž začali již jeho předchůdci Fields a Hackett, Farley tak vlastně jen dotahoval již rozpracované. A protože právě on zavelel k návratu pozornosti ke spalovací technice, zdálo se, že bateriový pohon zase tak moc nemusí. Jenže během onoho hodinového povídání zazněly také informace, kvůli nimž váš respekt k Farleymu nejspíš opět trochu povadne.
Dvaašedesátiletý manažer totiž uvedl, že Ford zvažuje návrat mezi výrobce sedanů. Tento segment automobilka opustila poměrně nedávno, když poslala přes palubu modely jako Taurus, Fusion či Mondeo. Tedy ve Státech a Evropě, v Číně se poslední zmíněný model prodává dál, dokonce ve zcela nové generaci. A jde o nemalý hit, ostatně i proto automobilka spřízněný crossover Evos přejmenovala na Mondeo Sport, aby zvýšila jeho šanci na vlídnější přijetí publikem.
Zamíří tedy tento vůz i na trhy v Americe a v Evropě? S tím bohužel počítat nemůžeme, byť sedany se možná do globální nabídky Fordu skutečně vrátí. Ovšem případně jako elektromobily, a to z prostého důvodu. „Sedany jsou velmi aerodynamické,“ říká dnes Farley. Něco takového by do jisté míry mělo vykompenzovat vysoké ceny baterií, neboť Ford by mohl použít menší paket než třeba u SUV, aniž by došlo k razantnímu poklesu dojezdu. Jenže ani tak by novinka nebyla dostupná, stejně tak nelze počítat s tím, že by mohla být zisková.
Farley přiznal, že „důvod, proč v Americe již neprodáváme sedany, je velmi prostý. Tratili jsme na nich miliardy a nejsme v pozici, abychom dále dosahovali takových ztrát“. Proč chce ale poté riskovat ještě větší prodělek, neboť elektrický pohon atraktivitu těchto aut nezvýší v žádném ohledu, je nám záhadou. Bateriový program Fordu je ostatně všechno možné, jen ne ekonomicky úspěšný. Automobilka přitom i na elektrických SUV prodělává přes 120 miliard za rok, a to jde o karosářský styl, který je zákazníky obecně preferován.
Šéfa modrého oválu tak lze vnímat nejen jako nadšence, ale rovněž jako ženu, která je schopna z miliardáře udělat milionáře z ryzího rozmaru. Při ceně od 470 tisíc korun by přitom spalovací čínské Mondeo bylo hitem všude už proto, že za danou cenu nabízí ne zrovna malých 240 koní. Elektromobil by pak sice jistě byl alespoň dvakrát výkonnější, ovšem v takové chvíli minimálně třikrát dražší. O bestseller by tak nešlo, o ziskový vůz už vůbec ne.












Podívejte se, co automobilka od 470 tisíc korun nabízí v Číně. Za něco takové by Evropané a Američané možná i vraždili, mají však smůlu. Pokud se totiž značka na těchto trzích k sedanům vrátí, bude u toho elektrický pohon. A to stěží přinese úspěch. Foto: Ford
Zdroj: TheSmokingTirePodcast@YouTube
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 2 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 3 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva