Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Ranger 2015: facelift přináší novou příď a papírově úspornější motory
23.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pracovní pick-up dostal kromě mladší tváře také novinky snižující spotřebu paliva. A na displej na palubní desce už nepotřebujete lupu.
Ford Ranger, pick-up truck prodávaný modrým oválem v celém světě kromě Severní Ameriky, se po čtyřech letech výroby současné generace dočká faceliftu. A jako u většiny faceliftů poslední doby, i zde bude hlavním bodem programu nižší emise motorů. Vzhled a interiér ale také nepřijdou zkrátka, jak je ostatně vidět i na fotografiích.
Zvenčí toho nového zas tolik není, Ranger dostal novou přední masku, hlavní světlomety a mlhovky, které ho designově trochu přiblížily větším americkým pick-upům. Nová je také kapota, ale to je z vnějších změn skutečně všechno - boky i záď zůstávají beze změn. Uvnitř to je trochu jiná písnička - je tu zcela nová palubní deska včetně volantu a přístrojového štítu.
Ten má místo dvou „budíků” jeden se dvěma konfigurovatelnými displeji po stranách, takže si můžete zobrazit, co budete chtít. Můžeme ale jen doufat, že někde v možnostech bude i zobrazení otáčkoměru a teploměru chladicí kapaliny, protože je na videu ani fotografiích u představení nevidíme. Je to pracovní pick-up, takže by člověk mohl chtít i teploměr a tlakoměr oleje či voltmetr, ale o ničem takovém zatím nemáme zprávy.
Zbytek palubní desky vypadá o poznání moderněji a uprostřed je rozumně velký displej infotainmentového systému, který je oproti tomu mrňavému z dosavadního Rangeru velmi vítanou změnou. Nabídne Ford Sync 2 s hlasovým ovládáním a zobrazí i výstup couvací kamery, která v kombinaci s předními i zadními senzory pomůže v těsnějších místech. Interiér také nově nabídne 240V zásuvku a ve výbavě přibudou věci jako adaptivní tempomat nebo hlídače jízdních pruhů. Posilovač řízení je nově elektrický a kromě nižších nároků na výkon motoru má také proměnlivý účinek.
Pod kapotou zůstává na první pohled vše při starém, v nabídce bude 2,5litrový atmosférický benzínový motor Duratec a tři diesely Duratorq, dvě verze 2,2litrového čtyřválce a 3,2litrový pětiválec. S benzínovým motorem v ČR nepočítejme, ale je to jediný motor, který zůstal nezměněn až na přidání start-stopu, který přibyl u všech variant. Stále tak nabídne 166 koní a 225 Nm.
Slabší, 2,2litrový diesel má mít nově 130 koní, o pět více než dosud, ale jeho spotřeba má klesnout o 22 % na 5,9 litru paliva na 100 km. Silnější varianta má dostat o 10 koní a 10 Nm navíc a mít jich tak 160, resp. 385. Jak má klesnout papírová spotřeba paliva, zatím nevíme, Ford píše "výrazně". Vrcholový 3,2litrový dieselový pětiválec zůstane výkonem na 200 koních a 470 Nm, ale má brát o 18 % méně paliva, tedy v kombinaci 7,6 l/100 km.
Terénní schopnosti Rangeru se nemění, ostatně technický základ je pořád stejný. Počítejme tedy s brodivostí 80 cm, světlou výškou 230 cm a nájezdovými úhly 28° vpředu a 25° vzadu. Řidič také bude u verzí s pohonem všech kol moci volit mezi zadním náhonem, čtyřkolkou či redukcí a k dispozici také bude uzávěrka zadního diferenciálu.
Faceliftovaný Ranger se objeví v autosalonech celého světa ještě letos, údajně v třetím čtvrtletí tohoto roku. Ceník zatím neznáme ani australský, odkud tyto informace a fotografie přicházejí, natož český, ale nedivili bychom se, kdyby základní cena 611 tisíc korun o kousek narostla kvůli papírově nižší spotřebě paliva.













Ford Ranger se ukázal s novou tváří a částečně i vnitřnostmi
Takto se novinka představila v Bangkoku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program GP Francie v Le Mans včera 15:07
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu 5.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy