Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford svým krokem jen stvrdil, v jak zoufalé situaci jsou dnes lidé kupující nová auta
31.8.2021 | Petr Prokopec
Časy, kdy byl zákazník na trhu pánem a mohl si pomalu diktovat, za jakých podmínek si od dealera koupí nový vůz, jsou zjevně pryč. Ford už ani jako automobilka nestojí o lidi, kteří chtějí jeho bestseller normálně koupit za ceníkovou cenu.
Příchod nové generace Fordu Bronco na trh byl poněkud komplikovaný a spojený hned s několika odklady. Zájem publika to ovšem nesnížilo, spíše naopak začal být každý na nové SUV modrého oválu natěšený ještě více, než kdyby vše probíhalo dle původního harmonogramu. I díky tomu mohl Ford krátce po debutu oznámit, že vůz si přes internet objednalo více než 190 tisíc lidí. Někteří pak sice svou objednávku zrušili, nicméně i tak musí Ford vyrobit více než 125 tisíc vozů, aby uspokojil jen dosavadní zájem.
To by pro automobilku měla být dobrá zpráva a měla by se snažit o to, aby tímto zjevně úspěšným kanálem prodala co nejvíce aut. I když si na ně lidé musí počkat a někteří nemusí vydržet, je mnohem pravděpodobnější, že k obchodu dojde, než když by zájemce poslala jako obvykle k dealerovi. Ford ale nyní přesně to udělal - oznámil, že přestal akceptovat online objednávky a místo toho posílá zájemce za dealery.
To je na první pohled naprosto absurdní, neboť více aut takto rozhodně neprodá. A překvapivé i v tom kontextu, že automobilky - Ford nevyjímaje - v posledních letech zkouší vyšachovat prodejce ze hry a nové vozy prodávat pokud možno jen přímo. Za současné situace ale bohužel i tento krok dává smysl.
Důvodem je paradoxně to, čeho automobilky přímým prodejem chtějí dosáhnout - tedy prodeje za ceníkové ceny. Za normálních okolností se u dealera smlouvá a cena jde dolů, dnes je ale aut nedostatek a zejména v USA a zejména Bronco se prodává za ceny vyšší než ceníkové. Ford tak podle informací od dealerů reaguje na to, že jsou vlastně nespokojeni s tím, že lidem kupujícím na internetu musí prodat auto za normální cenu, když jiné by „mohli” natáhnout. A Ford pro to nyní pod jejich tlakem jen uvolnil prostor.
Že tomu tak je, dosvědčují informace o až šílených dealerských přirážkách nad oficiální ceny. Třeba společnost Henderson Ford z New Yorku na počátku prázdnin nabízela variantu Wildtrack za 83 755 dolarů (cca 1 810 000 Kč), jakkoliv ta by dle ceníku měla stát pouze 53 755 USD (1 162 000 Kč). Dealerství Max Ford v Missouri si pak za letošní předání vozu účtuje navíc 25 tisíc dolarů (540 000 Kč), Seth Wadley Ford z Oklahomy pak 20 000 USD (432 000 Kč).
Modrý ovál přitom o těchto praktikách ví a místo, aby se snažil je spíše omezit, je nyní podpořil. Ano, můžete si koupit nové Bronco, ale ne za cenu, za kterou ho Ford běžně nabízí - tento způsob prodeje po internetu kazil kšefty. Automobilka dodává, že online prodej se vrátí až ve chvíli, kdy automobilka bude moci výrobu rozjet naplno - pak budou dealeři opět za ceníkové ceny rádi. Kdy se tak ovšem stane, je s ohledem na nedostatek čipů a dalších komponentů nejasné.











































Nový Ford Bronco je takový hit, že značka zastavila online prodej a odkázala zájemce čistě na dealery. Touto cestou se totiž auto prodává s až neskutečnými přirážkami, které v případě online koupě nelze uplatnit. To modrý ovál dříve rozčilovalo, nyní ale tuto praxi v podstatě posvětil. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nejnovější články
Dosáhli jsme bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě. A ne málo, říkají renomovaní analytici
před 11 hodinami
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Britové našli způsob, jak si tisknout peníze, aniž by museli vyrobit jediné skutečně nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
