Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford svým krokem jen stvrdil, v jak zoufalé situaci jsou dnes lidé kupující nová auta
31.8.2021 | Petr Prokopec
Časy, kdy byl zákazník na trhu pánem a mohl si pomalu diktovat, za jakých podmínek si od dealera koupí nový vůz, jsou zjevně pryč. Ford už ani jako automobilka nestojí o lidi, kteří chtějí jeho bestseller normálně koupit za ceníkovou cenu.
Příchod nové generace Fordu Bronco na trh byl poněkud komplikovaný a spojený hned s několika odklady. Zájem publika to ovšem nesnížilo, spíše naopak začal být každý na nové SUV modrého oválu natěšený ještě více, než kdyby vše probíhalo dle původního harmonogramu. I díky tomu mohl Ford krátce po debutu oznámit, že vůz si přes internet objednalo více než 190 tisíc lidí. Někteří pak sice svou objednávku zrušili, nicméně i tak musí Ford vyrobit více než 125 tisíc vozů, aby uspokojil jen dosavadní zájem.
To by pro automobilku měla být dobrá zpráva a měla by se snažit o to, aby tímto zjevně úspěšným kanálem prodala co nejvíce aut. I když si na ně lidé musí počkat a někteří nemusí vydržet, je mnohem pravděpodobnější, že k obchodu dojde, než když by zájemce poslala jako obvykle k dealerovi. Ford ale nyní přesně to udělal - oznámil, že přestal akceptovat online objednávky a místo toho posílá zájemce za dealery.
To je na první pohled naprosto absurdní, neboť více aut takto rozhodně neprodá. A překvapivé i v tom kontextu, že automobilky - Ford nevyjímaje - v posledních letech zkouší vyšachovat prodejce ze hry a nové vozy prodávat pokud možno jen přímo. Za současné situace ale bohužel i tento krok dává smysl.
Důvodem je paradoxně to, čeho automobilky přímým prodejem chtějí dosáhnout - tedy prodeje za ceníkové ceny. Za normálních okolností se u dealera smlouvá a cena jde dolů, dnes je ale aut nedostatek a zejména v USA a zejména Bronco se prodává za ceny vyšší než ceníkové. Ford tak podle informací od dealerů reaguje na to, že jsou vlastně nespokojeni s tím, že lidem kupujícím na internetu musí prodat auto za normální cenu, když jiné by „mohli” natáhnout. A Ford pro to nyní pod jejich tlakem jen uvolnil prostor.
Že tomu tak je, dosvědčují informace o až šílených dealerských přirážkách nad oficiální ceny. Třeba společnost Henderson Ford z New Yorku na počátku prázdnin nabízela variantu Wildtrack za 83 755 dolarů (cca 1 810 000 Kč), jakkoliv ta by dle ceníku měla stát pouze 53 755 USD (1 162 000 Kč). Dealerství Max Ford v Missouri si pak za letošní předání vozu účtuje navíc 25 tisíc dolarů (540 000 Kč), Seth Wadley Ford z Oklahomy pak 20 000 USD (432 000 Kč).
Modrý ovál přitom o těchto praktikách ví a místo, aby se snažil je spíše omezit, je nyní podpořil. Ano, můžete si koupit nové Bronco, ale ne za cenu, za kterou ho Ford běžně nabízí - tento způsob prodeje po internetu kazil kšefty. Automobilka dodává, že online prodej se vrátí až ve chvíli, kdy automobilka bude moci výrobu rozjet naplno - pak budou dealeři opět za ceníkové ceny rádi. Kdy se tak ovšem stane, je s ohledem na nedostatek čipů a dalších komponentů nejasné.











































Nový Ford Bronco je takový hit, že značka zastavila online prodej a odkázala zájemce čistě na dealery. Touto cestou se totiž auto prodává s až neskutečnými přirážkami, které v případě online koupě nelze uplatnit. To modrý ovál dříve rozčilovalo, nyní ale tuto praxi v podstatě posvětil. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 08:00
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
Nejnovější články
Německý profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před hodinouAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
před 2 hodinamiJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 4 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 5 hodinamiNejnovější Mercedes vypadá konečně dobře, přesto odhaluje hlubší problém designu automobilky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva