Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Francouzi chystají tečku za tím nejlepším, co v posledních letech dělají, pak přijde jen „elektrická potopa“
28.12.2022 | Petr Prokopec
Vydobyl si respekt i u velmi náročné klientely, přesto to má spočítané a jeho poslední štace se ukáže za pár týdnů v Tokiu. Spolu s Méganem RS pak k ledu zamíří i dvě ikonická písmena.
Na počátku 90. let minulého století se Renault rozhodl, že značka Alpine již nikomu nic neříká. Bez milosti jí proto poslal k ledu a místo toho začal v továrně v Dieppe produkovat vozy označené dnes již ikonickou dvojicí písmen RS. Ta odkazovala na divizi Renault Sport, pod jejíž taktovkou dorazilo nejprve Clio RS a následně i Mégane RS. Druhý zmíněný se přitom prakticky ihned stal legendou, neboť Francouzům se povedlo dokonale sladit pohonné ústrojí a podvozek. Na vůz pak navíc nasadili i velmi příznivou cenu.
Druhá generace Renaultu Mégane RS dorazila v roce 2010, přičemž automobilka vyšší výkon doprovodila méně kontroverzním designem. Aby toho navíc nebylo málo, francouzský hot hatch přepsal řadu rekordů na mnoha závodních tratích. O limitované edice se tak publikum doslova pralo. O to větší šok nicméně přišel ve chvíli, kdy se začalo mluvit o nástupci. Ten měl totiž dát vale jak osvědčenému dvoulitrovému motoru, tak i manuální převodovce. Pravdivé však nakonec byly jen zmínky o agregátu.
Jak se nicméně říká, vše hezké jednou končí. Nejinak je tomu bohužel i v tomto případě. Renault se totiž rozhodl, že jeho budoucnost leží v elektrifikaci, a to přesto, že většina jeho zákazníků si bateriová auta nemůže dovolit. Automobilka kvůli tomu obětovala hlavně onu divizi Renault Sport, na jejíž místo dosadila znovuzrozené Alpine. Clio RS si díky tomu již nekoupíte, zakrátko ovšem skončí i Mégane RS. Značka totiž momentálně oznámila příchod labutí písně.
Na lednovém autosalonu v Tokiu by se tedy měla ukázat nová verze Megane RS Trophy Limited Edition, která by následně měla zamířit do prodeje. Ten nejspíše bude omezen jen na Zemi vycházejícího slunce, přičemž odklon vůči regulérnímu provedení Trophy bude zjevně jen minimální. V tomto ohledu nicméně můžeme jen spekulovat, neboť Francouzi nedali k dispozici žádný fotografický materiál a veškeré informace jsou spojené jen s názvem vozu.
Podle zákulisní šeptandy by nicméně v motorovém prostoru měla svou práci i nadále odvádět přeplňovaná jedna-osma produkující 300 koní a 420 Nm. O přenos výkonu a točivého momentu na přední kola se nejspíše bude starat jak šestistupňový manuál, tak šestistupňový automat EDC. Zda ovšem dojde na 130kilové odlehčení jako u varianty Trophy R, je ve hvězdách. To ostatně platí také o aerodynamických doplňcích, jedinou jistotou tak asi bude odlišná barva laku.
I přestože tedy novinek bude spíše jen poskrovnu a soustředit se budou hlavně na vizuální stránku, měl by Renault Mégane RS Limited Edition zaujmout pevnou pozici v historických tabulkách. Půjde totiž o opravdu vůbec poslední produkt slavné divize. Navíc poslední spalovací, nová éra je, jak jsme již zmínili, spojena se značkou Alpine a elektrifikací. Nastal tedy čas zamáčknout slzu a zaměnit v navigaci adresu showroomů s novými vozy za adresy autobazarů.






Mégane RS se před dvěma lety dočkal lehčího faceliftu, přičemž asi největší novinkou byl příchod digitálního přístrojového štítu. Pod kapotou se ale už mnoho nezměnilo, z nabídky pouze zmizela základní verze naladěná na 280 koní. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1