Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
GM si zaregistroval jméno Chevrolet Bolt, evidentně spojené s novým Voltem
15.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Americká patentová kancelář zaregistrovala na počátku srpna název Chevrolet Bolt. Mohl by z něho vzejít například čistě elektrický Volt.
Nová generace Chevroletu Volt má na trh přijít jako vůz modelového roku 2016, už včera se však započalo s jeho dalším poodhalováním, viděli jsme část víka zavazadelníku. Souběžně s tím byl oznámen termín oficiálního představení na autosalon NAIAS v Detroitu v lednu 2015. Že bude opět plug-in hybridním vozem akcentující „elektrickou složku”, je už na beton jasné, stejně tak nabídne lepší parametry, než ten současný. Spekuluje se i o tom, že nezamíří do Evropy, kde si už vylámala zuby Ampera. Nyní nám v tom ale GM udělalo trochu guláš.
Na počátku tohoto měsíce (konkrétně 5. srpna) totiž byla podána přihláška nové známky na americký patentový úřad (USPTO), která obsahovala jméno Chevrolet Bolt. Je možné, že se v GM jen přepsali, ostatně klávesy B a V jsou na klávesnici v nejtěsnější blízkosti, ale na tuhle variantu opravdu nelze sázet. Detaily ohledně Boltu jsou zatím zcela nulové, a tak se musíme vydat cestou dalších spekulací.
Evidentně se ve finále musí jednat o model, který bude mít s příští generací Voltu společného více než tři písmena v názvu. To znamená plug-in hybridní popřípadě čistě elektrickou verzi stejných nebo velmi podobných rozměrů prodávanou po jeho boku. Mohlo by jít také o levnější verzi nebo model, který by se v nabídce usadil pod Volt. Tato poslední verze by odpovídala prohlášení GM z února, ve které padla zmínka o automobilu s nižší cenou (o pět tisíc dolarů) a menší akumulátorovou soupravou snižující dojezd v čistě elektrickém režimu. Něco nám však říká, že z Boltu nakonec vzejde elektromobil.
Pokud by druhá generace Voltu ovšem dostala třetí řadu sedadel, prostor by tu byl i pro provedení určené pěti cestujícím. Kdo ví... Jen pro připomenutí dodáme, že nyní Volt coby plug-in hybrid (elektromobil s prodlouženým dojezdem) nabízí teoretickou spotřebu 98 MPG, která zahrnuje i elektřinu a v naší řeči by odpovídala 2,9 litrům na 100 km.
Je to ale jen umírněnější verze evropských spotřebových vtípků - reálná spotřeba paliva čtyřválce o objemu 1,4 litru je 7,6 litru, pokud tedy jedete někam dál než sto kilometrů, je nutno počítat spíše s tímto číslem. Čistě na elektřinu ujede současný Volt teoreticky asi 60 kilometrů. Roli spalovacího motoru by mohl u nového vydání zastat litrový přeplňovaný tříválec, který všechna tato čísla jistě zlepší, ale dost možná jen na papíře. Nechme se překvapit.



Špionážní fotky nového Voltu se objevily již dříve v tomto roce
Zdroj: GM Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejnovější články
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
 před 2 hodinami
 Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard
 před 3 hodinami
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter