Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Gumpert Tornante: malý-velký sporťák plně odhalen
2.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(Doplněny živé fotky) Malý objemem produkce, ale velký svými výkony. Takový je Gumpert Tornante, který se včera představil v Ženevě. Zjistěte o něm více spolu s námi.
Doplněno 20:30: Přidány živé snímky z ženevského autosalonu.
Zrod Gumpertu Tornante jsme pro vás v uplynulých týdnech pečlivě sledovali a nabídnuli vám nejen první oficiální upoutávku, ale i druhý snímek vozu, který se ven dostal zřejmě neoficiální cestou. Po posledních událostech jsme tak trochu doufali, že nám Gumpert svou novinku představí ještě před startem ženevského autosalonu, ale nestalo se tak a museli jsme si na kompletní informace počkat až do včerejšího podvečera. Teď už je ale máme k dispozici a vybereme z nich pro vás to podstatné.
Jak už víme z minulých týdnů, Gumpert se nepustil do konstrukce Tornante tak úplně sám a vytvoření jeho kabátku nechal na firmě Carrozzeria Touring Superleggera. Vůz se tak může pochlubit atraktivnějším vzhledem, než jaký nabízí třeba model Apollo, jemuž střihli na šaty přímo Gumpertu.



Nejde přesto o žádnou pojízdnou fontánu kreativity, design vozu je relativně jednoduchý, ale právě v jednoduchosti bývá krása. Čisté a jemné linie přídě dělají z Tornante spíše vlka v rouše beránčím a i když boční a hlavně zadní partie působí přece jen „siláčtěji”, lze je stále označit za decentní.
Ostatně i charakter vozu má být oproti předchůdcům jemnější. Tornante je spíše než supersportem jakýmsi superturismem a krom dynamických parametrů se snaží zaujmout i svým vnitřním prostorem a nabízeným komfortem. Místa uvnitř má být na poměry Gumpertu přehršel, když nabídne nejen dostatek prostoru pro dva dospělé, ale i 200 litrů pro jejich zavazadla.
Novinka je tak oproti Apollu o něco delší (+15 mm) a hlavně vyšší (+100 mm) a i přes lehké materiály použité pro její konstrukci je také citelně těžší. Výrobce udává hmotnost v rozmezí 1 300 - 1 400 kilogramů v závislosti na zvolené výbavě, což by bylo o 100 - 200 kilo více než v případě Apolla. To je ale opravdu velmi stísněné, prakticky jednoúčelové auto, Tornante naproti tomu chce být kompromisem.
I přes poslední zmíněné tvrzení se vůz může pochlubit nekompromisní technikou, zejména pak motorem. Pod kapotou totiž najdeme dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,2 litru, která při hmotnosti 196 kilogramů nabízí výkon až 515 kW (700 koní). Na motor navazuje šestistupňová poloautomatická převodovka TT40e přímo z dílen Gumpertu, která prý umí přeřadit během 40 milisekund. Výkon motoru dále putuje na kola zadní nápravy, mimochodem 20" s centrální maticí, jenž obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 345/30 ZR20. Přední kola jsou pak pouze 19", používají ale stejný typ pneumatik s rozměry 265/35 ZR19.
Přesné dynamické parametry zůstávají neznámou, Gumpert pouze nepochybuje o tom, že jeho nový výtvor pojede přes 300 km/h. To bychom ale při výkonu 700 koní čekali snad i sami...
Výrobce nicméně dodal, že současné technické parametry beztak nemusí být konečné a budou upřesňovány v průběhu dokončování příprav vozu pro... snad ne sériovou, ale kusovou výrobu. Kdy by se tedy vůz mohl dostat do prodejů a za jaké peníze zatím neumíme říci, je to neznámou i pro samotný Gumpert.










Tornante na ženevském výstavišti na stánku Carrozzeria Touring Superleggera









































Gumpert Tornante na oficiálních fotografiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nejčtenější články
Ef-jednička, ve které Ayrton Senna vybojoval asi nejtěžší vítězství své kariéry, je na prodej. Cena poletí do stratosféry
7.11.2025
Nabídka výkonných Mercedesů se dál rozpadá, kvůli novým regulacím brzy skončí hned pět modelů
8.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dánů se zmocnila panika kvůli čínským autobusům MHD, které lze potají vzdáleně ovládat, provozují jich stovky
8.11.2025
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
8.11.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.06. 22:26 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Politický koutek 12.06. 11:54 - jerry
- Onboard videa 12.05. 22:28 - abgx1
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
