Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě
25.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Co se stane, když na záda kolibříka připevníte startovací raketu Saturnu 5? Že to nejde? Ale dát do Lotusu Exige motor o výkonu 1 200 koní jde.
Víme, že Hennessey Venom GT není zrovna včerejší novinkou. Jeho výrobce ale právě tento týden uvolnil první pořádnou sadu snímků vozu v trochu atraktivnějším podání i barevném provedení a přidal i několik málo nových informací. A protože jsme se v minulosti Venomu vůbec nevěnovali, pojďme si s novými fotkami shrnout všechny dosud známé informace.
V prvé řadě je třeba říci, že Hennessey Performance je americký tuner soustřeďující se na americká auta. Jeho specialitou jsou úpravy motorů a není výjimkou, že motor prošlý dílnou Hennessey dosahuje výkonu přes 1 000 koní. Upravují Corvetty, Fordy GT, Vipery, prostě vše, co má velký motor, alespoň trochu sportovní vlohy a cedulku Made in USA. Jednou si řekli, že když už mají ty zkušenosti s velkými motory, že by mohli postavit vůz s co nejlepším poměrem hmotnost vs. výkon. Původním záměrem bylo použít motor z Viperu obohacený dvěma turbodmychadly, ale pak svou pozornost u Hennessey obrátili na V8 z Vette ZR1.



Po volbě motoru začalo hledání vhodného šasi a vítězem nakonec byl britský kolibřík jménem Lotus Elise. Už je byl dost odvážný krok, neboť tradiční příznivci Lotusu by řekli, že vůz tohoto jména není možné vylepšit. S tímto nechceme diskutovat, je ale nesporné, že jej lze změnit, a to zcela zásadně.
Nebudu to natahovat, výsledkem celé přestavby je stroj vážící 1 200 kilo, který v nejvýkonnější konfiguraci pohání motor V8 LS9 6,2 l vybavený dvěma turbodmychadly Garret, jehož výkon dosahuje 1 200 koní (895 kW). Přes 6° manuální převodovku Ricardo z Fordu GT jsou poháněna zadní kola. K dostání je i slabší varianta s výkonem 1 000 k a komu by se i tohle zdálo moc, může si objednat vyladěný motor přímo ze ZR1, jehož výkon je 725 k.
Dle výrobce byl maximální důraz kladen na jízdní výkony a ovladatelnost. Tato snaha šla až tak daleko, že plně vypínatelné není jen ESP, ale i ABS. Prostě řidičské auto dovedené až na samou hranici možného. Varianta s nejsilnějším motorem má z 0 na 100 km/h zrychlit za 2,4 s, na 320 km/h (200 mil za hodinu) za 14,3 s a pak pokračovat až ke 432 km/h.
Zdají se vám tato čísla hodně dobrá? To nesporně jsou, zvláště když uvážíme dynamiku dlouholetého vládce většiny podobných tabulek, Bugatti Veyron. Ten z 0 na 320 km/h zrychlí 24,2 sekundy, což je čas nesporně okouzlující, vedle srovnatelného výsledku Venomu je ale bez nadsázky trapný. I na tomto je vidět, jak je vše kolem nás relativní.
Pokud by vás zajímalo, jak Venom z rychlostí, kterých je schopen dosáhnout, zpomalí, pak vězte, že využívá karbon-keramických kotoučových brzd o mohutném průměru 15,2 palce, do nichž se zakusují hliníkové třmeny se šesti pístky. Celá tato paráda pak pochází z dílen Bremba, o brzdné schopnosti bychom tedy neměli mít strach.
Na následujících snímcích i videích se s Venomem můžeme důkladně seznámit. Už jen kvůli zvuku jeho motoru, který při povolení plynu doslova plive oheň. A přidáváme i video, ve kterém se Jay Lenno potkává přímo s Johnem Hennesseym. Ten pak popisuje celou historii i použitou techniku. Zajímavostí je to, že přestože většina dílů karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, najdou se na Venomu i díly zcela shodné s původním Lotusem Exige.
Pokud byste o po tomto extrémním voze zatoužili, není od věci vědět, že John Hennessey jich chce vyrábět jen okolo desti ročně. Ptáte se na cenu? Pak zde platí podobný poměr k výkonu jako u hmotnosti, akorát nikoli v jednotkách, ale v tisících dolarech - nejsilnější verze s 1 200 koňmi přijde na rovných milion dolarů, slabší provedení se 750 koníky pak dostanete za 725 tisíc USD.



















Hennessey Venom GT na nových fotografiích
Nejzajímavější z dosud publikovaných videí s Venomem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 11 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo je Mattia Rato? 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
Nejčtenější články
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
