Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hertz začne půjčovat úžasnou silniční raketu s 912 koňmi, raketu za ni ale bude i účtovat
11.5.2022 | Petr Prokopec
Když je něco hodně drahé, říká se, že to stojí raketu. To je i případ nového přírůstku v nabídce asi nejznámější autopůjčovny světa, tady ale aspoň za raketu dostanete raketu. Výkon 912 koní už je něco.
Autopůjčovnu Hertz má spousta lidí spojenou s modely Fordu. A právem, však legendární Model T byl vůbec tím prvním vozem, který si lidé mohli ve 20. letech minulého století u Hertzu pronajmout. Na oficiální spolupráci nicméně došlo až v šedesátkách, kdy Hertz oslovil legendárního závodníka a konstruktéra Carrolla Shelbyho, aby pro autopůjčovnu vyvinul speciální verzi Fordu Mustang. Celkově takto vzniklo hned tisíc exemplářů verze GT350H, která se kromě vyladěného motoru pyšnila také černým lakem spárovaným se dvěma zlatými „rychlými“ pruhy.
Jelikož tento program byl nadmíru úspěšný, Hertz v roce 2006 spolupráci zopakoval, stejně jako tomu bylo i o dalších deset let později. A nejinak je tomu i letos, jakkoliv zde máme rok bez šestky na konci. Možná i proto objednávka nebyla až tak enormní jako v předchozích případech, byť obě strany uvádí, že uzavřely tříletou spolupráci. Čeho se ovšem v blízké budoucnosti dočkáme, je zatím zahaleno tajemstvím. První vlaštovka nicméně vypadá nadmíru zajímavě, i když je extrémně limitovaná - vyrobeno totiž bude jen pětadvacet aut.
I tentokrát došlo na úpravy Fordu Mustang, jehož verze GT500-H dostane stejně jako originál ze 60. let černý lak a zlaté pruhy. Tato kombinace nicméně bude spojena pouze s 19 kusy, zbytek spojí zlaté pruhy s bílým odstínem. Zlatě pak ve všech případech bude nalakováno víko kompresoru, jenž doplňuje 5,2litrový osmiválec. Shelby přitom tovární 2,65litrový kompresor vyměnil za 3,8litrovou jednotku Whipple, a zároveň přidal i efektivnější sání či mezichladič. Výkon tak vzrostl ze 770 na neskutečných 912 koní.
O jízdní dynamice se žádná ze zúčastněných stran nezmiňuje, kromě navýšení výkonu ji umocňuje i dieta, jíž verze GT500-H prošla. Mimo jiné byla totiž osazena karbonovou kapotou, která snižuje hmotnost o 13,6 kilogramu. Pokud si pak uvědomíme, že tovární provedení zvládne stovku za 3,4 sekundy, pak u varianty pro Hertz lze počítat se zhruba třísekundovou akcelerací. Čtvrtmíli by vůz mohl se správnými pneumatikami pokořit do 10 sekunda, zatímco jeho maximálka se bude pohybovat za hranicí magické třístovky.
Takové parametry rozhodně nejsou nezajímavé, , pročež se vlastně o onu pětadvacítku aut začínáme obávat a doufáme, že pro Hertz jediným parametrem ke svolení zápůjčky nebude zaplacení denního poplatku ve výši 399 dolarů (cca 9 600 Kč). Je totiž více než jisté, že tak extrémní zadokolku nezvládne každý. I proto koneckonců vrcholnou variantu GT500-H doplňuje ještě méně výkonné provedení GT-H, u kterého je použit pětilitrový motor naladěný na 456 koní. Odklonem od standardu je pak u něj hlavně výfuk Borla.
Také Mustang GT-H bude odkazovat na originál ze šedesátek, v jeho případě nicméně bude na výběr kromě bílé a černé i červená či šedá barva karoserie. Půjčovné se pak v tomto případě snižuje na 99 dolarů (2 400 Kč) za den, přičemž zájemci se již mohou začít registrovat. První z nich nicméně stejně jako u varianty GT500-H usedne za volant až na počátku června. Jsme přitom zvědavi, zda se nebude opakovat historie a některým kusům nebudou po navrácení chybět zmíněné komponenty zvyšující výkon - to se dříve skutečně dělo.









Autopůjčovna Hertz vám nově půjčí Ford Mustang ve verzí GT500-H či GT-H. Pro speciální modely ovšem budete muset do velkých amerických měst, jako je Phoenix, Las Vegas, Los Angeles či Miami. Foto: Hertz
Zdroj: Hertz
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
