Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Brio: levné mini je na světě, bohužel jen pro Asii
18.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Déle než rok po uvedení konceptu Brio odhalila Honda produkční model téhož jména. Osloví hlavně zajímavým poměrem výkonu a ceny.
Když Honda loni v lednu strhla plachty z konceptu Brio, očekávali jsme brzký začátek výroby. Vůz totiž nebyl z těch konceptů, které šokují něčím zcela novým, tento spíše balil známou techniku automobilky do nikterak futuristického hávu. Přesto jsme si na produkční verzi počkali déle než rok, teď ji tu ale konečně máme, a tak se pojďme podívat, co nabizí.
Po stránce vzhledu se sériové provedení od konceptu nezměnilo prakticky nijak. Vůz prezentovaný na fotografiích má dokonce stejnou barvu a porovnávání snímků obou verzí by se snad nehodilo ani pro hru „najdi pět rozdilů”. Překvapení pro vás bude zřejmě o to menší, že vůz na první pohled připomene evropský Jazz. Brio s ním má, jak zjistíme dále, leccos společné, karoserie to ale není. Novinka je totiž jen 3 610 mm dlouhá, 1 680 mm široká a 1 475 mm vysoká, což ji činí o plných 290 mm kratší a 10 mm užší než Jazz. Pohled do interiéru odhalí více podobností s Jazzem, ani v tomto případě ale nejde o pouhou kopii.
Pod přední kapotou najdeme výlučně motor 1,2 i-VTEC s výkonem 66 kW (90 koní), který posílá svůj výkon na kola přední nápravy (podvozek mimochodem opět pochází z Jazzu). Solidní výkon by měl dát vozu při jeho velikosti neméně solidní dynamiku, přesná čísla ale Honda nezmiňuje. Co však víme jistě je kombinovaná spotřeba paliva 5 litrů benzinu na 100 km a fakt, že motor plní emisní normu Euro 4.
Z poslední věty se můžete dovtípit, že Brio není evropskou záležitostí, u nás již můžete legálně pořídit jako nové jen takové auto, které plní normu Euro 5. Brio je totiž asijskou specialitou a díky tomu si může odpustit nejen Euro 5, ale i další prvky, které jsou v Evropě nutností. Přesto nabídne ve standardu dva přední aribagy, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS a EBD. To pokud si jej koupíte v Thajsku, kde se začne prodávat ještě letos za přibližně 230 tisíc Kč. To s ohledem na přednosti Bria (tedy alespoň ty papírové) není vůbec špatná nabídka.
Honda chce ještě letos prodat 40 000 vozů tohoto jen v Thajsku, později jej jistě nabídne i na zajímavém indickém trhu. Jestli s ním vyrukuje i jinde v Asii říci neumíme, v Evropě se ale téměř jistě neobjeví.








Honda Brio v produkční podobě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva