Honda Civic Tourer Active Life je cyklistický ideál s rekordní spotřebou

Přepracované japonské kombi se pyšní unikátní rampou pro dvě kola. Pod kapotou pak má produkční 1,6litrový diesel, s kterým lze jezdit za 2,82 litru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Civic Tourer Active Life je cyklistický ideál s rekordní spotřebou

10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda Civic Tourer Active Life je cyklistický ideál s rekordní spotřebou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přepracované japonské kombi se pyšní unikátní rampou pro dvě kola. Pod kapotou pak má produkční 1,6litrový diesel, s kterým lze jezdit za 2,82 litru.

Když jsme dnes v článku o novém Opelu Astra Sports Tourer zmínili japonské kombi, netušili jsme, že se k němu zakrátko vrátíme. Na autosalonu ve Frankfurtu totiž Honda představí koncepční Civic Tourer Active Life. Ten hodlá okouzlit především cyklisty, neboť je v rámci zavazadlového prostoru osazen speciálně vyvinutou rampou, díky které dovnitř bez problémů naložíte dvě kola. Aby přitom manipulace s nimi byla co nejjednodušší, je vám nápomocno sklopné rameno.

Tím ovšem pomůcky pro cyklisty nekončí, neboť součástí zavazadelníku je také vzduchový kompresor, přihrádka na nářadí či nápoje nebo držák předního kola. Mimo to je samozřejmostí diodové podsvícení, zatímco součástí víka zavazadelníku je světlo, které vám umožní práci i po setmění. Dále si pak můžeme povšimnout ještě prodloužené rolety nebo speciálního sedátka, které lze vysunout přes hranu zavazadlového prostoru.

Střecha byla pro změnu osazena aerodynamickým boxem, který nabízí dodatečnou úložnou kapacitu kupříkladu pro helmu nebo cyklistickou obuv. Tím ovšem proměna zavazadelníku končí, přesunout se tak můžeme za volant, kde řidič i spolujezdec mohou počítat se sportovními sedadly čalouněnými kombinací semiše a kůže. Vše pak zkrášlují kontrastní modré švy, zatímco palubku zdobí karbonové dekory.

Zvenčí se koncepční Civic Tourer chlubí 18palcovými litými koly či unikátním modrým lakem, který je ve spodní části karoserie kovově zatmaven. Střecha pro změnu dostala stříbrný nátěr a nový je i zadní nárazník. To je ale z novinek vše, pod kapotou již najdeme zcela standardní 1,6litrový turbodiesel i-DTEC, který produkuje 120 koní a 300 Nm. S tímto výkonem přitom kombi zrychlí na stovku za 10,1 sekundy.

S touto pohonnou jednotkou se pojí i nový zápis do Guinnessovy knihy rekordů, neboť Honda chtěla demonstrovat udávanou průměrnou spotřebu 3,8 l/100 km v reálném světě. Proto vyslala dva členy vývojového týmu na 25denní expedici, během které Civic Tourer absolvoval 13 498 kilometrů. Přitom dosáhl průměru 2,82 l/100 km.

Podrobnosti oné expedice Honda nezveřejnila, v hesenské metropoli vám ale dozajista na svém stánku vše osvětlí. My pak jen můžeme dodat, že koncepční přepracování zavazadlového prostoru je de facto křížkem po funuse. Jak jsme si totiž mohli ověřit na vlastní kůži, s ubytováním několika kol nemá Civic Tourer jediný problém.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


Honda Civic Tourer Active Life je cyklistický ideál s rekordní spotřebou - 1 - Honda Civic Tourer Active Life prvni foto 01Honda Civic Tourer Active Life je cyklistický ideál s rekordní spotřebou - 2 - Honda Civic Tourer Active Life prvni foto 02Honda Civic Tourer Active Life je cyklistický ideál s rekordní spotřebou - 3 - Honda Civic Tourer Active Life prvni foto 03Honda Civic Tourer Active Life je cyklistický ideál s rekordní spotřebou - 4 - Honda Civic Tourer Active Life prvni foto 04Honda Civic Tourer Active Life je cyklistický ideál s rekordní spotřebou - 5 - Honda Civic Tourer Active Life prvni foto 05Honda Civic Tourer Active Life je cyklistický ideál s rekordní spotřebou - 6 - Honda Civic Tourer Active Life prvni foto 06
Honda Civic Tourer Active Life cílí hlavně na cyklistické fanoušky

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.