Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům
2.8.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
(nové foto a info) Honda sypala v Goodwoodu novinky z rukávu jako kouzelník králíky z klobouku. Zajímavým počinem je i CR-Z Mugen RR.
Vydáno 7.7, doplněno 1.8.: Přidali jsme několik nových snímků a další informace o přiostřeném konceptu Hondy CR-Z od Mugenu. Bohužel stále nevíme, co automobilka spolu se svým úpravcem s tímto modelem zamýšlí, vzhledem k neustále doplňovaným informacím ale předpokládáme, že se nějakého obrazu těchto úprav v sériové výrobě dočkáme. Další detaily následují.
Nedávno jsme vás informoval o tom, že Honda představila vyladěný sporťáček CR-Z Mugen, který má zlomit dogma o nudě za volantem hybridů. Honda CR-Z je v hlavní roli také této zprávy i tentokrát, a to s ještě ostřejším nádechem skrytým pod písmeny RR.
Honda CR-Z Mugen RR je strojem, jehož přídomek reprezentuje zaměření na „opravdové závodění“. Představen byl na festivalu rychlosti v Goodwoodu po boku dalších novinek značky a jakožto příjemné překvapení sklidil snad zasloužený obdiv.
Toto provedení je vybaveno specifickým bodykitem, který díky svému černo-oranžovému ztvárnění zajišťuje nejen atraktivně vzhled, ale i lepší aerodynamiku. Optimalizacemi tak prošly skoro všechny části karoserie, máme zde nový přední a zadní nárazník, boční prahy a speciální zadní křídlo, které má na starosti zvýšení přítlaku na zadní část vozidla ve vyšších rychlostech. O lepší proudění vzduchu se stará i zakrytování podvozku. Tento a rada z dalších zmíněných prvků je navíc vyrobena z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), což pomáhá i se snížením hmotnosti vozu.
Ale nejen aerodynamikou živ je Mugen, a tak firma ke všemu přidává i další „karbonové” prvky primárně s cílem poslat cifru v kolonce „pohotovostní hmotnost” co nejníže. Kapota motoru, dveře i víko kufru jsou tak stvořeny z CFRP. Ryze funkční úpravou je též osazení vozu novými kotoučovými brzdami s oranžově lakovanými čtyřpístkovými třmeny a někde na pomezí „show a go” se nachází nový výfukový systém s dvojitou, centrálně umístěnu koncovkou a 18“ kovaná litá kola.
Interiér vozu je oděn do stejných barev jako vnější kabátek a aby působil patřičně sportovně, je vybaven i obložením palubní desky, středové konzole a výplní dveří dávajícím na odiv trochu karbonových vláken. Podstatnější inovací je ovšem doplnění dalšího displeje, který zahrnuje řidiče informacemi o aktuálním fungování motoru a dalších klíčových částí vozu (a dokáźe i pracovat s navigačním a audio systémem vozu).
Mugen se bohužel ani napodruhé nezmínil o výkonnostních specifikacích RR, ale pod kapotou si s největší pravděpodobností našel opét místo čtyřválec o objemu 1,5 litru, výkonu někde okolo 147 kW (200 koní) a točivém momentu cca 250 Nm. Zůstává nadále otázkou, zda tento model není jen původním hybridním konceptem zbaveným elektromotoru, ale nezdá se nám to být příliš pravděpodobné - pro utvoření image polozávodního auta, tím spíše hybridního, by to nebylo to pravé ořechové.
Doufejme, že Mugen si vezme základní agregát o objemu 1,5 litru ještě řádně do parády a dostane o něco větší porci koní. Tento motor sice není žádnou perlou a Honda by už jako sůl potřebovala zbrusu nové zajímavé motory, Mugen ale v případě hybridního konceptu sliboval posílení srdce vozu skrz výměnu klíčových komponent, a tak je potenciál jeho úprav jistě nemalý.
Nechme se tedy překvapit, co z těchto konceptů nakonec vznikne a zda se nejedná o mnoho povyku pro nic. Nám se CR-Z docela zamlouvá, poněkud ostřejší než základní provedení ale v jeho nabídce citelně chybí...









Nové fotografie CR-Z Mugen RR včetně prvního pohledu do interiéru
Koncept Hondy CR-Z Mugen RR na prvních snímcích
Dřívější snímky Hondy CR-Z Mugen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 8 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
před 4 hodinamiMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
před 6 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 7 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 8 hodinamiLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 16:52 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha