Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda překvapila, Civic zbavila jednoho z největších nesmyslů moderních aut
15.8.2018 | Petr Prokopec
Vývoj aut se v posledních letech žene směrem, který je řadě zákazníků cizí a pro svůj odpor mají racionální důvody. Obvykle jim to není nic platné, u Hondy ale plakali na správném hrobě.
Není Honda Civic jako Honda Civic, chce se říci. Japonská automobilka sice v rámci desáté generace přistoupila k určitému sjednocení a vůz na všech trzích posadila na novou globální platformu, nicméně i tak jisté rozdíly přetrvávají. Zatímco hatchback či sedan si můžete pořídit i na českém trhu, po kupé budete pošilhávat marně. To samé platí o benzinovém atmosférickém dvoulitru. A nejinak je tomu v případě faceliftu, kterého se nejnověji dočkala americká verze.
Změny se momentálně týkají pouze sedanu a kupé, v obou případech ale budete potřebovat pomalu lupu a návod, abyste novinky našli. Honda tvrdí, že nová je spodní část čelní masky, nárazník, splitter usazený pod ním či grafika světlometů. Kromě toho může kupé počítat s větším množstvím chromu na přídi, sedan s tímto materiálem navíc páruje i zadní nárazník. Dorazila pak i nová 18palcová litá kola.
Další změny jsou spojeny se začleněním bezpečnostního paketu Honda Sensing do standardní výbavy. Američané tedy mohou ve všech případech počítat s autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů či adaptivním tempomatem. Japonská automobilka zároveň dodala, že do roku 2022 budou tyto systémy ve Spojených státech standardem u všech jejích modelů.
Facelift doprovází příchod nové úrovně výbavy Sport. Ta je již delší dobu k dispozici v případě hatchbacku, kupé a sedan ji dostávají teprve nyní. Standardem jsou u ní černě lakované doplňky, osmnáctipalcová desetipaprsková litá kola, zadní spoiler nebo atrapa difuzoru. V rámci motorového prostoru je pak jedinou volbou zmiňovaný atmosférický dvoulitr se 160 koňmi, jenž lze spárovat s manuálem či CVT.
To všechno se pro nás zdá být více či méně irelevantní, jedna obecně velmi podstatná změna se ale odehrála v interiéru. Je škoda, že Honda nedala do placu žádnou fotografii, vystačit si tedy musíme s informací a záběrem dřívějšího provedení na hlavní fotce. Na něm jsme nikoli náhodou zvýraznili rozhraní informačně-zábavního systému, vedle nějž najdete slider sloužící k ovládání hlasitosti. Právě ten zamířil do koše a nahrazuje jej klasické otočné kolečko.
Zákazníci si na nové ovládání stěžovali, stejně jako si na podobná řešení stěžují u jiných vozů. Dotykové ovládání je obecně dobrá věc, jeho bujení za hranici zdravého rozumu je ale jedním z největších nesmyslů moderních aut. Na displeji jako takovém dává smysl, ale pro ovládání hlasitosti, které často musíte dělat za jízdy? To je opravdu nepraktická a někdy i nebezpečná hloupost, která se moderními auty šíří jako mor. Postihla i Hondu, ta ale zjevně dokázala být natolik rozumná, že připomínky zákazníku vzala vážně a dotykové ovládání hlasitosti zrušila. Nakonec, totéž dříve udělala i s nastavením teploty klimatizace, které též v některých modelech obstarává dotykový displej, u Civicu pro něj ale od začátku slouží „staromódní” otočný ovladač.
Zatím je novinka spojena pouze s novou úrovní Sport, která v rámci novinek dostala i sedmipalcový displej, rozšíření na ostatní výbavy je ale otázkou času. Jelikož výbava Sport je i součástí evropské nabídky, byť v kombinaci s přeplňovaným motorem, dá se předpokládat, že onen otočný knoflík se dostane také na Starý kontinent. U nás by se i takto inovovaný Civic mohl dostat do prodeje příští rok, jde ale v tuto chvíli jen o kvalifikovaný odhad.




Honda Civic ve verzích sedan a kupé se dočkala v Americe lehčí modernizace, která jí nadělila klasické ovládání hlasitosti audio systému. Tím se ale značka na fotografiích zatím nepochlubila
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový sporťák autora Sennovy neporazitelné F1 chce být ideálem pro pravé řidiče, připomíná Ayrtonův stroj
před 6 hodinamiV Itálii začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
před 8 hodinamiManuální převodovky zažívají nečekaný comeback, jejich podíl i v Evropě znovu roste. Až tak dobrá zpráva to ale není
před 9 hodinamiJediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda se dá nevyužitá koupit ve verzi, kterou nechtěl a nechce už téměř nikdo
před 11 hodinamiRegulace EU vrací brzdy aut zpátky v čase o víc než 50 let, její tlaky stále víc popírají evoluci
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.24. 18:21 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 08.23. 15:49 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000