Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda S660: sériová verze japonské motokáry oficiálně, detailně
30.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) S66% chce jízdně připomínat motokáru, odpovídat však musí kategorii Kei car. Pod kapotou tak hledejme tříválec a kupodivu i manuál.
Po dlouhých peripetiích si dnes můžeme konečně oficiálně představit produkční verzi Hondy S660. Ta vychází z konceptu, který se ukázal již před dvěma roky, zejména po stránce designové tu ale máme jist´we modifikace. Změny se odehrály především v rámci čelní masky i bočních prolisů, výrazně přepracována pak byla i záď. Díky absenci nástavců za ochranným rámem je navíc patrné, že kapota motoru je delší než přední víko, pročež tu máme tvary, na kterých se zalíbením nejspíše spočine jen oko japonské klientely. Kromě toho si můžeme všimnout, že do zavazadelníku se toho mnoho nevejde.
Enormní praktičnost se ovšem od dvoumístného roadsteru nedala očekávat, pročež tuto stránku můžeme nechat ladem. Místo toho se přesuneme na opačný konec vozu, tedy do motorového prostoru. Zde najdeme 0,66litrový tříválec, který plně odpovídá požadavkům na pohonné ústrojí vozů kategorie Kei cars. Na zadní kola tak míří pouhých 64 koní, což není zrovna příslib působivé jízdní dynamiky, a to ani přes proklamovanou nízkou hmotnost.
Honda bohužel nedala do placu žádnou konkrétní hodnotu (hovoří se o 900 kg), pouze dodává, že veškerá kila jsou rozdělena mezi přední a zadní nápravu v poměru 45:55. Navíc zdůrazňuje, že vůz disponuje nízko položeným těžištěm a že jeho turbodmychadlo bylo navrženo speciálně pro rychlou odezvu. Za volantem tak máme očekávat působivé zážitky, data o zrychlení z klidu na stovku a nejvyšší rychlosti však rovněž k dispozici nejsou.
Místo toho se japonská automobilka pyšní volantem o průměru 350 milimetrů, který je prý nejmenší z masově vyráběných modelů Hondy. Jízdní pozice má pro změnu připomínat posez jako v motokáře, zatímco zvuk pohonného ústrojí prý plně reflektuje skutečné supersporty, neboť značka strávila řadu hodin laděním sacího traktu a výfuku. Tím ale můžeme zmínky marketingového oddělení opustit.
Zaměřit se místo toho můžeme na výčet dalších mechanických komponentů, jež počítají se specifickou stabilizační a trakční kontrolou Agile Handling Assist. Mimo to dorazilo také vektorování účinku brzd, které kooperuje s náklony karoserie a napomáhá rychlejšímu průjezdu zatáčkami. Dále se S660 jako první Kei car pyšní šestistupňovým manuálem, k dispozici je ale i sedmistupňové CVT.
Kromě standardního modelu, jehož cena startuje na sumě 1 980 000 yenů (cca 419 000 Kč) bude zpočátku k mání také limitovaná edice Concept Edition. Ta přitom do vínku mimo jiné dostane červenou plátěnou střechu, dvoubarevná zpětná zrcátka či specifický voduodputivý lak karoserie Ultra Glass Coating Neo. Stát ovšem bude 2 380 000 JPY (503 500 Kč). Jak už jsme v minulosti mnohokrát zmínili, v této podobě se vůz mimo Japonsko určitě nepodívá. I podle vyjádření samotné firmy je ale ve hře „globální verze” s větším motorem o výkonu 100-130 koní. Tak uvidíme...
























































Produkční verze Hondy S660 dostala do vínku jen 64 koní a vzhled, který nejspíše ke koupi přesvědčí jen japonské publikum. Z těchto důvodů by globální model musel doznat radikálního přepracování
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 3 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 4 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva