Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hongqi L9 2013: rudá zástava už není jen pro rudé soudruhy
23.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Lidová republika staví pro své nejvěrnější šestimetrové limuzíny s šestilitrovými dvanáctiválci. Novinka jménem rudá zástava už asi nebude jen pro ně.
Čínská značka Hongqi, zabývající se výrobou luxusních limuzín pro vysoce postavené komunistické funkcionáře, je součástí státního koncernu FAW Group a svůj první vůz postavila na technických základech soudobých Chryslerů už v roce 1958. Její největší kreace nazvaná L9 (původně CA7600L) a je prodlouženou variantou modelů L7 a L5.
Tato eLka se svým designem vzhlédla v původním Hongqi CA72, stejně dobře by šlo vůz považovat za moderní interpretaci klasických ruských limuzín typu GAZ M-13 Čajka a podobných vozů, které sloužily sovětským funkcionářům komunistické strany v minulém století. A nakonec to vzhledem k zaměření vozu asi nebude náhoda, jakkoli se zdá, že novou L9 si bude moci koupit kdokoli s patřičným obnosem peněz na účtě.
Podrobné parametry čínského Rolls-Royce pro nomenklaturní aparátčíky příliš známé nejsou, víme však alespoň, že L9 je dlouhý 6 395 mm, široký 2 008 mm, vysoký 1 720 mm a rozvor náprav činí celých 3 800 mm. Za chromovanou maskou je uložený vidlicový dvanáctiválec o objemu 5 985 cm3, maximálním výkonu přes 400 koní a nejvyšším točivém momentu 580 newtonmetrů při 3 500 otáčkách za minutu.
Čína dosud prezentovala tento stroj jako svou chloubu poskytovanou nejvyšším představitelům státu, čemuž odpovídaly speciální úpravy, včetně kompletního pancéřování, z dostupných zpráv se ale zdá, že Hongqi L9 je nyní k mání i bez dodatečných bezpečnostních úprav. Jestli je nutné mít při objednávce i příslušnou stranickou knížku anebo si jej může koupit kdokoli „z ulice”, známé není, už vystavení vozu na autosalonu a známá cena ale nasvědčuje druhé možnosti. Zákazník bude potřebovat v přepočtu od 13 do 30 milionů korun podle výbavy a rozsahu pancéřování.



L9 a kratší L7 využívají dvanáctiválce o výkonu přes 400 koní, civilnější L5 s délkou kolem 5,5 metru má pod kapotou vidlicový osmiválec
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 06:28 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch