Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
HSV Gen-F2 2016 má teď až 543 koní z kompresorového osmiválce
22.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejostřejší Holden dostal 80 koní navíc a bude se prý lépe chovat v nájezdu do zatáček. Verze GTS má dalších výkon navrch a kované brzdové třmeny.
Australský Holden nebude vyrábět vlastní auta dlouho, od roku 2017 se má omezit na lepení vlastních znáčků na produkty GM. To nicméně neznamená, že jeho divize HSV nemůže produkovat ostré verze Commodore, velkých osmiválcových sedanů, kombíků a pick-upů. Pokud nevíte, o čem je řeč, můžeme připomenout Chevrolet SS, americkou verzi Commodore sedan - a také verzi snáze použitelnou v kontinentální Evropě.
Tedy, facelift pro řadu HSV Gen-F2 přinesl zejména víc síly pod kapotou. Osmiválec LSA Gen. IV má kompresor a nabízí 543 koní a 600 Nm. Výkon tedy narostl o nějakých 80 koní oproti starším verzím. Na kola může mířit buď přes manuální nebo přes automatickou převodovku, obě o šesti stupních, leč jen manuál s funkcí launch control.
Po stránce vzhledu tu najdeme nové nárazníky, prahy, trochu odlišné výdechy v kapotě a pro některé verze také nová kola; zde se toho moc nezměnilo. Trochu podstatnější jsou změny na podvozku, kde bylo upraveno odpružení tak, aby vůz lépe seděl na silnici a byl lépe ovladatelný, zejména na nájezdu do zatáčky.
Poněkud jinde stojí verze GTS, zelené auto na snímcích. Ta dostala stejné změny ve vizáži a na podvozku, ale má víc výkonu - konkrétně 584 koní a masivních 740 Nm. Má také širší kola, průměr dvaceti palců zůstává, a k dispozici je třetí generace adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control. Standardem jsou brzdy s kovanými šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu, dvoudílné kotouče a vektorování točivého momentu.
Známe již i ceny - základ ve formě Gen-F2 R8 Clubsportu, tedy bílého auta na snímcích, přijde na 80 990 australských dolarů, tedy 1,37 milionu korun. Modrý kombík s názvem Tourer se dělá jen s automatickou převodovkou a stojí od 85 990 dolarů (1,45 milionu korun) a nejdražší je pochopitelně GTS, na které je potřeba si připravit 95 990 dolarů (1,62 milionu korun).
Oficiální import do ČR není reálný už kvůli volantu vpravo, individuálně by to ale mohlo jít, nejsnáze asi přes Velkou Británii. Anebo si můžete počkat, jestli se některé z těchto změn dostanou do amerického Chevroletu SS, ale na to bychom bohužel moc nespoléhali.
Oficiální fotografie všech verzí HSV Gen-F2 2016
















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 45 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
