Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
HSV Gen-F2 2016 má teď až 543 koní z kompresorového osmiválce
22.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejostřejší Holden dostal 80 koní navíc a bude se prý lépe chovat v nájezdu do zatáček. Verze GTS má dalších výkon navrch a kované brzdové třmeny.
Australský Holden nebude vyrábět vlastní auta dlouho, od roku 2017 se má omezit na lepení vlastních znáčků na produkty GM. To nicméně neznamená, že jeho divize HSV nemůže produkovat ostré verze Commodore, velkých osmiválcových sedanů, kombíků a pick-upů. Pokud nevíte, o čem je řeč, můžeme připomenout Chevrolet SS, americkou verzi Commodore sedan - a také verzi snáze použitelnou v kontinentální Evropě.
Tedy, facelift pro řadu HSV Gen-F2 přinesl zejména víc síly pod kapotou. Osmiválec LSA Gen. IV má kompresor a nabízí 543 koní a 600 Nm. Výkon tedy narostl o nějakých 80 koní oproti starším verzím. Na kola může mířit buď přes manuální nebo přes automatickou převodovku, obě o šesti stupních, leč jen manuál s funkcí launch control.
Po stránce vzhledu tu najdeme nové nárazníky, prahy, trochu odlišné výdechy v kapotě a pro některé verze také nová kola; zde se toho moc nezměnilo. Trochu podstatnější jsou změny na podvozku, kde bylo upraveno odpružení tak, aby vůz lépe seděl na silnici a byl lépe ovladatelný, zejména na nájezdu do zatáčky.
Poněkud jinde stojí verze GTS, zelené auto na snímcích. Ta dostala stejné změny ve vizáži a na podvozku, ale má víc výkonu - konkrétně 584 koní a masivních 740 Nm. Má také širší kola, průměr dvaceti palců zůstává, a k dispozici je třetí generace adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control. Standardem jsou brzdy s kovanými šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu, dvoudílné kotouče a vektorování točivého momentu.
Známe již i ceny - základ ve formě Gen-F2 R8 Clubsportu, tedy bílého auta na snímcích, přijde na 80 990 australských dolarů, tedy 1,37 milionu korun. Modrý kombík s názvem Tourer se dělá jen s automatickou převodovkou a stojí od 85 990 dolarů (1,45 milionu korun) a nejdražší je pochopitelně GTS, na které je potřeba si připravit 95 990 dolarů (1,62 milionu korun).
Oficiální import do ČR není reálný už kvůli volantu vpravo, individuálně by to ale mohlo jít, nejsnáze asi přes Velkou Británii. Anebo si můžete počkat, jestli se některé z těchto změn dostanou do amerického Chevroletu SS, ale na to bychom bohužel moc nespoléhali.
Oficiální fotografie všech verzí HSV Gen-F2 2016

















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 15:36 - Pavelgalgoš
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB