Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai chce vlastní BMW řady 3, dříve než za pět let se ho ale nedočkáme
4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud uvažujete o tříprostorové karoserii s korejským logem, máte na výběr Equus, Genesis, Elantru, Sonatu a Azeru. A proto možná nový sedan nevznikne.
O novém modelu korejské automobilky, jež by měl konkurovat BMW řady 3, jsme v minulosti hovořili již mnohokrát. Nejinak tomu bude i dnes, neboť o budoucnosti značky se rozpovídal šéf jejího amerického zastoupení Dave Zuchowski. Ten totiž po zveřejnění cen sedanu Genesis, který za oceánem startuje na sumě 38 950 USD (cca 780 tisíc korun), naznačil, že posunem tohoto modelu do vyšších sfér (předchozí generace se prodávala o téměř 60 000 Kč levněji) vznikl malý prostor pro novinku posazenou v hierarchii značky trochu níže.
Tedy jinými slovy, zatímco Genesis si hodlá vzít na paškál BMW řady 5, zvažovaný sedan s pohonem zadních kol by měl ukrást zákazníky právě Trojce. Ta se přitom ve verzi 320i na americkém trhu prodává za 33 675 USD (673 500 Kč), což je teritorium, ve kterém by se korejská novinka měla pohybovat. Hned tak se jí ovšem nedočkáme, neboť podle Zuchowskiho má dorazit až někdy za čtyři nebo pět let. A to jen v případě, že dostane oficiální požehnání.
Důvodem tohoto otálení je snaha Hyundai maximalizovat zisk, minimalizovat náklady a přitom zbytečně nezahltit trh modely zacílenými na obdobné zákazníky. Ačkoliv totiž Genesis, Equus či zvažovaná konkurence pro Trojku míří do prémiového segmentu, stále se jedná o sedany. Tedy o karosářskou verzi, jaká je u automobilky zastoupena také modely Elantra, Sonata a Azera.
Daná trojice sice pro změnu cílí na mainstream a jakožto taková dostala do vínku pohon předních kol, to ale pro řadu zákazníků nemusí představovat obtíž. Vyšší cena spojená s pohonem zadních nebo všech čtyř kol by naopak problémem být mohla. Zvláště když na dostřel bude Genesis. Zuchowski proto dodává, že finální rozhodnutí brzy rozhodně nepadne. Uvidíme tedy, čeho se dočkáme.





















Koncept Hyundai HCD-14 by se měl stát předobrazem nového sedanu s pohonem zadních kol. Otázkou ale je, zda vznikne a kdy případně dorazí
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 8 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 9 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 11 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
dnesPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
dnes
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub