Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní
26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Hyundai odhalil finální podobu nové generace sedanu Genesis. Nabídne jiný vzhled, vypiplaný interiér i hodně silné motory s volitelným pohonem všech kol.
Po několika sériích fotografií od špiónů, nejrůznějších upoutávkách a odhalení na privátní akci je tu konečně oficiální premiéra nového Genesisu sedan. Druhé dějství bude znovu lovit zákazníky na design s fluidními tvary, který bychom v řeči informatiků mohli tentokrát pojmenovat 2.0. V přímé konfrontaci to znamená ještě kratší převisy karoserie a třídimenzionální masku chladiče z jediného kusu zvýrazněnou lesklým chromem.
Lov na zákazníky prémiových konkurenčních značek z Německa se odehraje také s novými světlomety bi-HID, LED-blikači a mlhovkami nebo plně „ledkovými” koncovými svítilnami. Nový Genesis měří na délku téměř pět metrů (konkrétně 4 990 mm), ale tím nejdůležitějším pro posádku je 3 010 mm dlouhý rozvor náprav. Kromě toho je karoserie široká 1 890 mm a na výraznějším vzezření se podílejí kola s průměrem sedmnáct až devatenáct palců. Standardem je dle očekávání pohon zadních kol, zatímco pohon všech kol HTRAC bude možné zvolit za příplatek.
Hlavní pozornost směřuje do interiéru, kde se nachází kvalitnější materiály a celkově lépe rozvržené ovladače. V rámci přepracování interiéru se Korejci soustředili na objemnější schránky pro drobnosti. Jejich celkový objem narostl o 3,7 litru na téměř 27 litrů. Tvůrci se kasají také velkým prostorem pro hlavy cestujících, a sice 1 045 mm vpředu a 970 mm v zadní části kabiny. Zpráva hovoří také o dalších dimenzích, a sice 1 160 mm na nohy a 1 480 mm pro ramena vpředu, zatímco vzadu dosahují v těchto ohledech hodnot 890 mm a 1 450 mm.
Co se týče pohodlí posádky, výrazněji by ji měla zvýšit snaha konstruktérů značně zredukovat faktory NVH (hluk, vibrace, drsnost). Jízdnímu projevu a bezpečnosti prospěje použití vysokopevnostních ocelí, víceprvkové zadní nápravy a přidání kolenního airbagu do prostoru pod volant. Genesis přichází také s širokou škálou bezpečnostních systémů jako je asistent pro upozornění před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu, dále asistent udržování v tomto pruhu, stejně jako pokročilý parkovací asistent a celá řada dalších. O řadě z nich už jsme se v minulosti ostatně zmiňovali.
A co bude nové korejské plavidlo pohánět? V závislosti na konkrétním trhu jsou nabízeny až čtyři vidlicové benzinové jednotky. Jejich parametry startují na 257 koních a 303 Nm pro verzi s vidlicovým třílitrovým šestiválcem a končí dokonce pětilitrovým osmiválcem, který vyprodukuje až 425 koní a 519 Nm. Že by se snad měli Lexus IS F a BMW M3 začít bát o svoje výsostné postavení? Nemyslíme si, že by to mohlo být tak horké, i když zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 s nezní jako definice úplně pomalého auta. Bohužel i u nejsilnější verze se nerozjedete na více jak 240 km/h, což bylo známo i u stále aktuální a zábavné verze 3,8 v provedení Coupé. Takže rychle zase zpátky do pravého pruhu dálnice.
Hyundai také hodlá nabízet V6 s objemem 3,3 litru a 282 koňmi (ta má 347 Nm), nebo verzi 3,8 s parametry 315 koní a 397 Nm. Všechny motory jsou údajně připraveny na nelítostný boj s emisními limity a navíc osazeny výhradně osmistupňovou převodovkou. Ta se asi nesháněla u ZF, coby lídra, ale třeba nás jen příjemně překvapí. Zpět ale k jízdní dynamice, zatím padla zmínak jen o výkonech té nejsilnější. Základní šestiválec zvládne sprint na stovku za 8,6 s a skončí na 230 km/h. Ti, kteří sáhnou po verzi 3.3, budou schopní absolvovat zrychlení v čase 7,2 s a ti s o půl litru objemnějším motorem ještě o sedm desetin sekundy rychleji.
Fotografie Hyundai Genesis 2014













Jak Korejci obstáli při tvorbě druhé generace je otázkou, která bude odpovězena, jakmile si s novým vozem sjedeme. Zda se ale dostane Genesis sedan na náš trh, to nevíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 19 minutamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včeraŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring