Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 představuje svou techniku, nechybí lepší řízení či elektronika
25.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský sedan chce stanout na vrcholu své třídy. Zabodovat chce designem, bezpečnostní, výbavou i nejlepším šasí a jízdní dynamikou.
S blížícími se autosalony v Los Angeles a Detroitu se objevuje stále větší řada informací o novinkách, jež v Americe zazáří. Jen za dnešek jsme vám tak mohli představit BMW řady 2 i lehce zmínit nové Mini a Porsche Macan. Roztočený kolotoč navíc nehodláme zastavit, neboť na světlo světa vylezla nová data o chystaném sedanu Hyundai Genesis. Ten se v lednu v Detroitu ukáže po čtyřletém vývoji, který prý vyšel na 8,8 miliardy korun.
Očividně tak půjde o opravdu silného hráče, v což věří i samotná automobilka. Podle ní by totiž nový model měl změnit zaběhnutá pravidla na trhu. To jsou samozřejmě klasické marketingové řeči, ty však Hyundai hodlá podložit pádnými argumenty. Hlavní síla sedanu se totiž má skrývat v prémiovém a jasně rozpoznatelném designu, nejlepším šasí ve třídě, nejlepší jízdní dynamice a špičkové bezpečnosti a luxusu.
Začít můžeme designem, který je výrazným odklonem od stávajícího stylu. Hyundai jej nazývá Fluidic Sculpture 2.0, přičemž Genesis je prvním modelem, který evoluci původního stylingu dostane. Dominantou je přitom hexagonální čelní maska, kterou doplňují jednoduché, avšak elegantní boční linie. Záď pak má navodit dojem vrcholné techniky.
Uvnitř pro změnu korejská novinka nabídne nové komunikační rozhraní, které by mělo přijít s větší intuitivností. Jednotlivé ovládání tak bude rozděleno podle funkce, což má přispět ke snadnější obsluze. Veškeré symboly navíc budou sjednoceny, aby byly povědomé všem fanouškům značky. A nového vzhledu a povrchu se dočkají veškerá tlačítka.
Po stránce bezpečnostní pak Hyundai hodlá přijít s mnohem pevnější strukturou, k jejíž výrobě bylo použito mnohem více vysokopevnostní oceli než dříve. Lepší jsou také přední a zadní deformační zóny, zatímco v kabině byla hlavní pozornost věnována bezpečnostním pásům. Ty tak nyní lépe a rychleji reagují na hrozící nehodu těsnějším „objetím“ pasažérů.
V rámci jízdní dynamiky se pro změnu dočkáme nové trakční kontroly ATCC (Advanced Traction Cornering Control), která má navyšovat stabilitu v zatáčkách. Mimo to Genesis dostane vylepšené řízení R-MDPS (Rack-mounted Motor Driven Electric Power Steering), která má proměnlivý účinek a disponuje přímou odezvou v nízkých a středních rychlostech.
Chybět pak samozřejmě nebude ani volitelný pohon všech kol, o němž jsme podrobněji hovořili nedávno. Zda ovšem veškeré tyto prvky budou stačit na poražení zejména německé konkurence, na to si ještě chvilku musíme počkat. Zajímavé hlavně bude, zda Hyundai s těmito prvky spojí také výkonné motory a rychle reagující převodovky. Pokud k tomu však dojde, pak by se při dobrém nacenění Němci měli začít bát.
Nová design korejské značky, který uvede sedan Genesis, se již ukázal světu bez maskování
Kromě špionážních fotografií se nové Hyundai převedlo také na oficiálních ilustracích, které nám dávají lepší představu hlavně o řešení zádě
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva