Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Grandeur 2017: nová generace je venku, přitažlivosti má na rozdávání
27.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská novinka dokáže venkovním vzhledem uhranout. Uvnitř však nabídne hned několik důvodů, proč má logo Hyundai místo luxusnějšího Genesis.
Novou generaci korejského sedanu jsme prostřednictvím oficiálních ilustrací předběžně představili jen před několika desítkami hodinami. Nyní se nové Hyundai Grandeur, či spíše Azera, jak je vůz nazýván na většině stávajících trhů, ukazuje z „masa a kostí“. A pokud se vám líbily už ilustrace, nyní asi budete skákat nadšením.
Korejská novinka vypadá více než přitažlivě a skoro se divíme, že nosí logo obyčejnějšího „hjondé“ namísto emblému luxusnější divize Genesis. Kvůli tomu je třeba zamířit k detailům, mezi které patří třeba čelní světlomety. Konkrétně ty nenavozují zrovna dojem prémiového segmentu
V případě zádě pak asi mnozí budou poukazovat na kopírování modelů značky Dodge, nicméně je třeba dodat, že obdobně stylizované světlomety mělo Hyundai Grandeur již před dekádou. Sedanu navíc „rozbití“ víka zavazadelníku rozhodně sluší a umocňuje jeho atletické proporce. Nedá se přitom říci, že by tento designový prvek byl násilně přenesen z jiného vozu, natož pak od konkurenční značky.
Co se venkovního designu týče musíme Korejcům za jejich snahy zatleskat, interiér už nás ale tolik nenadchl. Právě kabina naplno ukazuje důvod, proč má nový Grandeur logo Hyundai namísto křídel Genesis. Jakkoliv zde totiž máme kožené čalounění, které dokonce pokrývá i spodní část palubní desky, a nechybí ani metalické dekory, celkově vše působí trochu lacině.
Řeč je v tomto ohledu zejména o volantu, volič automatu pak poněkud nevzhledně trčí ze středového tunelu a analogové hodiny zasazené do kapličky vedle digitálního displeje nejsou ničím jiným než pěstí na oko. Docela by nás přitom zajímalo, jak tyto prvky vypadají u nižší úrovně výbavy, jež se bude muset obejít bez kůže.
Více se ale rozepsat nemůžeme, detaily Hyundai nadále drží pod pokličkou. Tu nejspíše nadzdvihne až příští měsíc, kdy bude nový Grandeur odhalen na domácím trhu. Spekulace naznačují, že kromě přeplňovaných čtyřválců má dorazit minimálně jeden šestiválec. Standardem se pak pokaždé stane osmistupňový automat a pohon předních kol.








Zvenčí je nové Hyundai Grandeur více než přitažlivé. Uvnitř však prokazuje, že přeci jen cílí na méně náročnou klientelu než luxusní sesterská značka Genesis
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
