Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20
6.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Korejská značka představila na autosalonu v Dillí studii minivanu, která naznačuje, jakým směrem by se mohl dále vyvíjet design jejích příštích aut.
Vcelku pozitivně vnímaný stylistický jazyk s názvem Fluidic Sculpture ještě nebyl aplikován na všechny modely a Hyundai už představuje možný budoucí design svých vozů. Nositelem nových myšlenek se stal koncept s názvem Hexa Space HND-7, který Korejci představili na právě probíhajícím autosalonu v Dillí. Jedná se o kompaktní van postavený na základech typu ix20, ačkoli rozměry studie nejsou se sériovým vozem ani zdaleka identické. Hexa Space měří na délku 4 300 mm (oproti dárci platformy o 200 mm delší), šířka činí 1 820 mm (+ 55 mm), výška 1 647 mm (+ 47 mm) a rozvor má 2 750 mm, a byl tedy prodloužen o 135 mm.
Ani mírným nafouknutím rozměrů nelze říci, že bychom zde měli nějak přehnaně velký vůz - oproti Volkswagenu Golf je Hexa Space jen o deset centimetrů delší. Navzdory tomu Hyundai tvrdí, že jeho lidé navrhli kabinu, která dokáže nabídnout dost prostoru pro osm cestujících. Fígl je v tom, že motiv šestiúhelníku (odtud slůvko Hexa) se opakuje nejen v designu karoserie či detailech světel, ale podobný tvar mají také sedáky. Ty díky tomu i v docela těsném uspořádání 3+3+2 do sebe zapadají jako buňky včelí plástve, což se povedlo i díky kolejnicovému systému, ve kterém se dvě první řady sedadel pohybují. V podstatě to tak trochu připomíná Fiat Multipla a Hondu FR-V, až na to, že Hexa Space nabízí v zadní části kabiny dvě místa navíc.
Přístup do interiéru ulehčují přední dveře s širokým úhlem otevírání, posuvné zadní dveře a samozřejmě absentující B-sloupek, což dává odpověď i na případnou otázku, jestli se Hexa Space může objevit v této podobě ve výrobě. S karoserií s tímto handicapem asi těžko.
Motor naopak asi sériový bude. Jedná se o čtyřválcovou jednotku Kappa o objemu 1,2 litru, vybavenou přímým vstřikováním GDI a turbodmychadlem. Výkony si automobilka nechala pro sebe, ale po vzoru podobných agregátů od VW nebo Renaultu můžeme předpokládat, že má kolem 100-110 koní a časem poslouží jako náhrada za atmosférickou šestnáctistovku. O přenos výkonu na kola přední nápravy se stará šestistupňová automatická převodovka.














Hexa Space stojí na prodloužené platformě modelu ix20
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 59 minutami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 3 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.04. 13:21 - ucollabn
 - Čínská auta v ČR 11.04. 13:18 - ucollabn
 - ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 11.04. 13:15 - ucollabn
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 
    
    
    
  
      
      
      
    