Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i-oniq: korejská Ampera má dveře jako supersporty
4.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) V prvním odhalení jsme studii Hyundai označili za sporťák, i když jen na oko. I podle dalších snímků tuto hru myslí vážně.
Vydáno 2.3., doplněno 4.3.: Přidali jsme o něco kvalitnější nové snímky a pár upřesněných specifikací navrch.
Hyundai již loni oznámil, že do Ženevy přiveze koncept naznačující design jeho budoucích modelů. Tuto středu pak unikla první fotka a dílčí specifikace vozu, jejichž pravdivost byla záhy potvrzena oficiální tiskovou zprávou. Snímek ale byl k dispozici nadále jen jeden a ten z podstaty nemohl říci vše.
Později se ven dostaly další záběry a znovu to nebylo oficiální cestou. I kvalita těchto snímků je omezená, přesto nám dopřávají první slušný pohled na záď vozu. Ta je opět ztvárněna dosti prostě a složitější křivky byste na ní stejně jako na přídi i boku hledali marně.
Co je možná ještě zajímavější, můžeme poprvé nahlédnout do čtyřmístného interiéru, a to skrze dveře otevírající se podobným stylem jako u Lamborghini nebo Mercedesu SLS AMG. Jsou tak trochu „nůžkové” a tak trochu vyklápěcí, na každý pád znovu naznačují sportovní ambice tohoto vozu, které se svým stodesetikoňovým elektromotorem asi těžko naplní.
Samotný interiér je pak na rozdíl od zevnějšku značně futuristický a zřejmě definitivně potvrzuje, že i-oniq sám o sobě nebude ničím více než designérským cvičením. Vnitřek má zaujmout i paletou pokročilé elektroniky. Z konkrétnějších informací v tomto směru víme jen tolik, že k dispozici bude ovládání části palubních systémů gesty (podobně jako si to maluje Audi) nebo 3D-displej uprostřed volantu.
Závěrem můžeme upřesnit dosavadní specifikace - koncept i-oniq je dlouhý 4,43 metru a i přes pouze dvojici slibuje dostatek prostoru i pohodlí pro všechny čtyři cestující. O pohon se stará elektromotor s výkonem 80 kW (109 koní), který energii nebere jen z akumulátorů. Jejich kapacitu neznáme, udávaný dojezd 120 km na jedno nabití ale naznačuje, že o nic velkého nepůjde.
Zdrojem elektřiny je navíc i generátor poháněný tříválcovým litrovým zážehovým motorem o výkonu 68 koní a benzinová nádrž opět neznámé kapacity. V tomto případě se ale bude jednat o trochu velkorysejší úložiště než v případě akumulátorů, neboť s přispěním těchto dvou prvků automobilka slibuje dojezd až 700 km.
Buď jak buď, daným pojetím bude tento Korejec čímsi jako je v Evropě Opel Ampera, třebaže v poněkud atraktivnějším balení. Tomu ostatně odpovídá i udávaná a pochopitelně zcela nereálná spotřeba paliva ve výši 1,9 litru benzinu na 100 km, která zcela pomíjí fakt, že na „takto úspornou” jízdu bude muset vůz vyrazit s plně nabitými akumulátory. A ty se stejně jako u Ampery nenabíjí z dobré vůle portugalské komunistické strany pracujících, jak by si to jistě přál José Manuel Barroso.
Ani v úterý v Ženevě už se toho o i-oniqu zřejmě o mnoho více nedozvíme, a tak toto představení můžete považovat za takřka kompletní.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012




Doplňujeme i živé fotky z autosalonu v Ženevě
O konceptu i-oniq od Hyundai víme zase o něco více
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Překvapení v MotoGP: Maverick Viňales včera 16:24
- Salač dominoval pátku v Mugellu včera 15:22
- Začalo Mugello včera 14:57
- Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici 19.6.2025
- Pre GP Mugello 19.6.2025
Nejnovější články
Mercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
před 7 hodinamiKia se prý oficiálně vrací zpátky do Ruska. Už proběhla schůzka s dealery, venku jsou data, ceny i další detaily
před 9 hodinamiVrcholná verze „Bugatti pro chudé” zašlapává do země prakticky jakoukoli konkurenci, jde o jedno z nejrychlejších aut světa
před 10 hodinamiViceprezident Kie nečekaně otevřeně popsal, jak se dnes dělá automobilový byznys v EU, uměle škrtí prodeje všeho
včeraNové Audi RS6 dorazí ve hned dvou verzích, nadšence ani rozumné lidi ale nepotěší jediná
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.20. 22:37 - denis
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- S větrem ve vlasech.... 06.20. 14:08 - pavproch
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus