Hyundai i-oniq: unikla první fotka sporťáku pro Ženevu

Ani Hyundai nedokázal uhlídat informace o svých ženevských novinkách. V malé předpremiéře vám tak můžeme ukázat jeho koncept i-oniq.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai i-oniq: unikla první fotka sporťáku pro Ženevu

29.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Hyundai i-oniq: unikla první fotka sporťáku pro Ženevu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani Hyundai nedokázal uhlídat informace o svých ženevských novinkách. V malé předpremiéře vám tak můžeme ukázat jeho koncept i-oniq.

Doplněno: 1.3. Oficiální odhalení Hyundai i-oniq nepřineslo žádné nové informace ani snímky, všechny námi včera zveřejněné údaje tak zůstávají v platnosti.

Doplněno: 22:30: První snímek konceptu i-oniq jsme již získali i v plné kvalitě. Publikované technické detaily zůstávají beze změny, na potvrzení jejich platnosti si ale ještě budeme muset počkat.


Korejci již loni v prosinci avizovali, že do Ženevy přivezou koncept i-oniq. Mnoho jsme se o něm tehdy nedozvěděli, pouze že má předznamenat design nových modelů Hyundai. Jak se ale dnes ukázalo, tato studie nebude jen designovou hříčkou.

Jak už to u úniků bývá, k dispozici máme zatím jeho jedinou fotografii. Ta naznačuje, že „fluidním tvarům” známým třeba z modelu i40 zřejmě brzy odzvoní a ke slovu se dostanou mnohem jednodušší křivky. Příď vozu dokonce připomíná Nissan 350Z, který už před lety proslul podobně střiženými kosodelníkovými světlomety. A i na boku a zádi byste komplikovanější linie hledali marně.

Koncept je dlouhý 4,4 metru a i přes pouze dvojici dveří má uvnitř nabídnout dostatek prostoru i pohodlí pro čtveřici cestujících, kteří si budou moci užívat množství vyspělé palubní elektroniky. Do interiéru ovšem zatím nahlédnout nemůžeme.

Možná zajímavější záležitosti se ale ukrývají pod kapotou. O pohon vozu se tedy stará už poněkud tuctový elektromotor, navíc s výkonem jen 110 koní. I-oniq je tak sporťák spíše na pohled, neboť - pokud jsou tedy naše informace správné - s jedním stodesetikoňovým motorem mnoho parády na silnici nenadělá. Přesto už teď víme, že motory má k dispozici minimálně dva, i když ten druhý se o pohon nestará.

Elektromotor totiž svou energii nebere jen z akumulátorů. Jejich kapacitu neznáme, udávaný dojezd 120 km na jedno nabití ale naznačuje, že to nic velkého nebude. Zdrojem elektřiny je ovšem navíc i generátor poháněný tříválcovým litrovým zážehovým motorem a benzinová nádrž opět neznámé kapacity. V tomto případě ale půjde o trochu velkorysejší úložiště než v případě akumulátorů, neboť s přispěním těchto dvou prvků automobilka slibuje dojezd až 700 km.

Hyundai má v úmyslu všechny nápady z této studie (tedy jak design, tak pohon) dostat do sériové produkce. Kdy, to se teprve dozvíme. Chytřejší bychom mohli být už v následujících dnech a pokud ne, tak po premiéře i-oniqu na ženevském autosalonu už určitě. Tam si budeme moci vůz pořádně prohlédnout a snad i seznat další záměry automobilky.


Hyundai i-oniq: unikla první fotka sporťáku pro Ženevu - 1 - Hyundai i-oniq unik 01 full
Toto je první snímek konceptu Hyundai i-oniq pro letošní ženevský autosalon. Má se stát předzvěstí vzhledu i techniky nových Hyundai.

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše