Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Santa Fe 2016: facelift odhalen v Koreji, vylepšil komfort a bezpečnost
5.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské SUV se pyšní tužší strukturou, autonomními brzdami i autopilotem pro jízdu na dálnici. K mání je se dvěma diesely a třemi benzinovými motory.
Možná si ještě vzpomenete na nedávné výsledky crash testů IIHS s velkým odsazením, které odhalily především slabiny modelů Dodge Durango a Journey. Valně si ovšem nevedlo ani korejské Hyundai Santa Fe, v jehož případě došlo k zdeformování spodní části čelního sloupku. Ten se následně posunul o 25 centimetrů směrem do kabiny, čímž zaklínil nohu řidiče. Souběžně s tím se posunul také sloupek řízení, hlava řidiče se tak jen sotva dotkla struktury a namísto toho došlo k jejímu kontaktu s tuhým čelním rámem.
Tento verdikt samozřejmě pro korejskou automobilku nebyl zrovna dobrým výsledkem, zjevně ale byl očekáván. Značka totiž u příležitosti představení faceliftované verze zmínila, že Santa Fe se dočkalo lepšího šasí a struktury, která používá větší množství vysokopevnostní oceli. Kromě toho pak novinka dostala do vínku také adaptivní tempomat, autonomní brzdy, detekci vozů ve slepém úhlu a autopilota, která dokáže převzít kontrolu během jízdy po dálnici.
Na konkrétní informace v případě tohoto systému si budeme muset počkat, svou pozornost od bezpečnosti tak můžeme přesunout k technologiím navyšujícím komfort. Máme tu tedy kupříkladu zejména sadu kamer monitorujících okolí celého vozu, přičemž ta zpětná počítá s vysokým rozlišením a sto megapixely. Dorazil také parkovací asistent či nové LEDky pro denní svícení a nové mlhovky.
V rámci designu můžeme zmínit nové nárazníky vpředu i vzadu, odlišný design litých kol a paletu barev rozšířenou o tři nové odstíny. Do kabiny se nastěhoval vylepšený audio systém JBL, na domácím trhu pak bude Santa Fe nabízeno ve čtyřech úrovních výbavy Smart, Modern, Premium, Exclusive a Exclusive Special. První dva stupně jsou však k mání pouze s dvoulitrovým dieselem.
Tato pohonná jednotka dává 186 koní a 402 Nm točivého momentu, což v kombinaci se šestistupňovým automatem vede ke spotřebě 7,2 l/100 km. Samočinnou převodovku pak dostal do vínku i 2,2litrový turbodiesel, který již produkuje koní 202 a Newtonmetrů 441. V jeho případě byla přitom průměrná spotřeba vypočítána na 7,46 litru na sto kilometrů.
Vyjma těchto modelů budou k mání rovněž benzinové agregáty o dvoulitrovém, 2,4litrovém a 3,3litrovém objemu, s nimi ale nejspíše Santa Fe zamíří pouze do amerických showroomů. Otázkou je pak příchod plug-in hybridu, se kterým je spojena elektrická čtyřkolka e-4WD. I na její parametry si ovšem stejně jako u autopilotu budeme muset počkat.





















Hyundai Santa Fe se pyšní pouze lehčí revizí vzhledu. Pod kapotou se však objevila nová struktura, která navyšuje jeho bezpečnost
Zdroj: The Korean Car Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Číňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
před 4 hodinamiPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
před 5 hodinamiRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
před 7 hodinamiVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
před 8 hodinamiNěmecký král ztráty hodnoty už stěží bude levnější, luxusní raketa jedoucí 305 km/h připravila majitele o 2,6 milionu za pár let
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva