Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai se propadlo hluboko do ztráty kvůli kvalitě motorů, firma se omlouvá
27.10.2020 | Petr Miler
Měla vydělat přes 24 miliard Kč za kvartál, realita je ale opačná. Firma překvapivě hlásí ztrátu skoro 7 miliard v době, kdy se to nejméně hodí.
Letošní rok není procházkou růžovým sadem téměř pro žádnou firmu, automobilky nevyjímaje. Hyundai se ale na tom zdálo být ještě dobře, neboť situace okolo koronaviru v domácí Koreji byla vyřešena vcelku rychle a jako značka nabízející dobrou hodnotu za peníze trpí v těžších časech méně než jiné.
Za třetí letošní kvartál, kdy omezení ve větší nebo menší míře pominula ve většině světa a byla realizována alespoň část prodejů odložených v první polovině roku, tedy analytici očekávali, že Hyundai vykáže čtvrtletní zisk 1,2 bilionu wonů, asi 24,5 miliardy Kč. To by bylo velmi slušné, jenže nic takového se nestalo, ani zdaleka.
Jako studená sprcha přišlo ohlášení kvartální ztráty 336 miliard wonů, tedy bezmála 7 miliard Kč. Důvodem ale není to, že by se firmě přestalo dařit obchodně, dostihly ji problémy s kvalitou jejích motorů, které Hyundai trápí už nějaký ten pátek. Očekávané náklady na svolávací akce a odškodnění za prodej motorů, které ve výsledkům hrozí i riziko požáru, vzrostly o dalších 43 miliard Kč a firmu poslaly do minusu.
„Upřímně se omlouváme našim akcionářům a investorům za to, že byli už třikrát od roku 2018 opakovaně konfrontováni s náklady spojenými s kvalitativními nedostatky,” zaznělo ze strany jednoho z manažerů firmy při prezentaci výsledků za poslední čtvrtletí. Celkový účet za dosavadní patálie z dosáhl už 116 miliard Kč.
Firma by si pochopitelně přála, aby oněch přidaných 43 miliard stačilo na veškeré zbývající náklady, nikde ale není psáno, že tomu tak bude. Tito kostlivci tak na Hyundai padají ze skříně v nejhorší možný čas, kdy si nemůže být jista prodeji a stejně jako jiné firmy jej trápí zvýšené náklady související s investicemi do elektrických pohonů. Snad bude lépe.

















Hyundai nedávno odhalilo nový Tucson. I ten se bude muset hodně snažit, aby dostal firmu z červených čísel, kam míří kvůli kvalitativním problémů s motory svých dřívějších aut. Foto: Hyundai
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včeraChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 22:52 - Brus
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 17:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 16:38 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda