Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai už po roce a půl faceliftuje jedno ze svých SUV, podivná světla mění za „neviditelná”
22.10.2021 | Petr Miler
Na krok Korejců se dá dívat lecjak, jedna věc je ale jistá - podivné ztvárnění předních i zadních světel se nesetkalo s pozitivní odezvou, a tak se Hyundai rozhodlo alespoň ta první jmenovaná radikálně změnit.
I když naprostá většina velkých automobilek působí na všech myslitelných kontinentech a jejich přístup k vývoji a výrobě nových vozů by se z podstaty neměl zásadně lišit, přístup některých výrobců je stále specifický. Ti asijští už prosluli tím, že pokud se jim něco nepovede, tak to prostě změní - klidně rok po odhalení nového modelu jej překopou. Nejedou tedy za každou cenu podle síťového grafu a k faceliftu nepřistoupí až po obvyklých třech nebo čtyřech letech.
Přesně to je i případ korejského Hyundai. To sice vyrostlo v jednu z největších světových automobilek, podobná flexibilita mu ale zůstává vlastní. Dá se na to dívat lecjak, není to meč s jedním ostřím - na jednu stranu je naprosto pochopitelné, že automobilka nechce v nabídce roky vydržovat produkt, který třeba jen kvůli snadno změnitelným aspektům není tak úspěšný, jak by mohl být. Na tu druhou je to ale trochu nefér k prvotním, obvykle nejvěrnějším kupcům, jejichž auta utrpí rázem velkou ztrátu hodnoty, neboť rychle zastarají. Jaký pohled je vám bližší, posuďte sami, v Asii ale zůstávají věrni tomu prvnímu.
Hyundai tak nemá problém pouhý rok a půl po uvedení nové generace SUV Creta na trh překopat tento model k nepoznání. Situace je navíc o to pikantnější, že vůz se na přelomu let 2019 a 2020 dostal jen na některé trhy a jeho postupné rozšiřování v nabídce znamená, že na jiné dorazil třeba až letos v létě. To už je opravdu matoucí - automobilka v červnu začne určité auto prodávat jako žhavou novinku a v říjnu už říká, že jej zásadně faceliftuje.
Když se ale podíváte na vůz samotný, zjistíte, proč k tomuto kroku přistoupila. Vypadá prostě podivně. Jde o model z jakési „světelné mezi-éry”, kdy se Hyundai posouvalo od konvenčního pojetí k novým „neviditelným” světlům, jaká známe třeba z nového Tucsonu. Je to divoké a podle nás nehezké, jako by s autem někdo projel „hejnem” létajících chobotnic a různé části z nich ulpěly na karoserii. Většina lidí to zjevně též nevnímá pozitivně, a tak Creta dostane velmi brzký facelift.
Příď se změní skutečně k nepoznání, bude vypadat jako zmíněný Tucson, jak ukazují přiložené oficiální ilustrace. Záď už si podivná světla ponechá, tam ale nepůsobí až tak rušivě. A interiér bude též nanejvýš lehce občerstven, to z ilustrací úplně zřejmé není. A technika se nemá změnit vůbec, pochopitelně, smyslem je přepudrovat nevzhledný nos, nikoli změnit podstatu auta, v té žádný problém nespočívá.
Kdy bude inovovaná Creta plně odhalena a kdy se dostane do prodeje, Hyundai přesně nezmiňuje, čekejme ale to první nanejvýš v řádu týdnů a to druhé v řádu měsíců, auto je titulováno jako vůz modelového roku 2022.
Hyundai začalo odhalovat inovované provedení nové generace modelu Creta, i když se někde prodává jen pár měsíců. Foto: Hyundai
Smyslem je zatočit podivným pojetím přídě, které se opravdu moc nepovedlo, jak ukazují fotky současné verze. V prodeji je asi jen rok a půl, někde je ale k dostání teprve od letošního léta. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
včera - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB