Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč

Zatímco naprostá většina automobilek v letošním roce prodejně výrazně klesá, Indové se mohou chlubit více jak 113% růstem. Při tom, co a za kolik nabízí, ani není divu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč

6.11.2021 | Petr Prokopec

Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč

/

Foto: Tata Motors

Zatímco naprostá většina automobilek v letošním roce prodejně výrazně klesá, Indové se mohou chlubit více jak 113% růstem. Při tom, co a za kolik nabízí, ani není divu.

Prodeje aut na indickém trhu zatím nedosahují tak vysokých čísel jako v Číně, nicméně i tak nelze opomíjet jeho neskutečný potenciál. Nesmíme totiž zapomínat, že v této zemi žije 1,38 miliardy lidí. Většina z nich pochopitelně po dopravním prostředku touží, dovolit si jej ovšem nemůže. Alespoň tedy ne ten dvoustopý a zcela nový. I proto řada automobilek uzpůsobuje Indům své nabídky a nové modely nabízí na zjednodušených platformách s už prověřenou technikou.

Tato strategie není cizí ani domácímu molochu Tata Motors, který aktuálně prožívá velmi úspěšné období. Za posledních šest měsíců, tedy první polovinu fiskálního roku 2021-2022 prodala v Indii 149 525 a je už indickou trojkou za Maruti (593 092 aut) a Hyundai (242 494 vozů), což představuje meziroční nárůst více jako 113 %, tedy více jak dvojnásobný vzestup. Kdo se dnes něčím takovým může chlubit?

Tata Motors za to vděčí i novému želízku v ohni, a to novému SUV s názvem Safari. Jeho prototyp se ukázal již v březnu 2019, nicméně Indům trvalo další dva roky, než z něj vykřesali produkční verzi. A to přesto, že ve výsledku nejde o zcela nový vůz, nýbrž o prodlouženou a dále modifikovanou verzi SUV Harrier, které je v nabídce od roku 2018. Oproti němu mohou zákazníci počítat hlavně se třemi řadami sedadel namísto dvou, přičemž volit jde mezi šestimístným a sedmimístným provedením.

Ve srovnání s již existujícím příbuzným narostla novinka o 63 milimetrů do délky, a to na celkových 4 661 mm. Zároveň se ovšem výrazným způsobem změnila i výška (1 786 mm, tedy o 80 mm více), za čímž stojí hlavně příchod unikátního koncového sloupku. Jeho součástí jsou totiž „rohy“ propojující střešní ližiny s posledním bočním okénkem. To je navíc ve srovnání s těmi dalšími vyvýšené, což samozřejmě má své opodstatnění - ani zcela vzadu totiž cestující nebudou trpět klaustrofobickými pocity.

Interiér je velmi podobný Harrieru, posvítíme si tak hlavně na techniku, kde došlo na největší úspory. Tata Safari stojí na modulární platformě Omega Arc, což není nic jiného než architektura D8 od Land Roveru. Jak jsme nicméně naznačili již v úvodu, ta byla kvůli indickému trhu zjednodušena. K dispozici je tedy pouze pohon předních kol, systém 4x4 není k mání ani za příplatek. I z toho důvodu přední náprava počítá s nezávislým zavěšením, zatímco ta zadní je tuhá, a tedy levnější.

Neznamená to nicméně, že by se novinka navzdory svému názvu soustředila pouze na zpevněný asfalt. Ostatně toho v Indii zase tolik nenajdete. Samozřejmostí je proto velkorysá světlá výška, stejně jako jízdní režimy upravující nastavení podvozku na suchu, mokru a kamenitých cestách. Pohon pak dostal na starosti dvoulitrový turbodiesel se 170 koňmi od Fiatu, který doplňuje šestistupňový manuál či šestistupňový automat od Hyundai.

Indové tedy evidentně posbírali co největší množství existujících komponentů, které následně seskládali dohromady a zabalili do přitažlivé karoserie. Vše koření relativně bohatá výbava již u základních modelů. Ceny přitom startují na 1 499 400 indických rupií, tedy asi 440 tisících Kč, což je opravdu výhodná cena a představuje problém zejména pro Škodu, jejíž nový Kushaq startuje výš (1 580 000 INR), je to ale podstatě menší, slabší a méně vybavené auto. Safari je čerstvě v prodeji, takže zatím jeho výsledky nelze hodnotit, v tuto chvíli si ale nachází v Indii okolo 2 tisíc kupců každý měsíc.


Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 1 - Tata Safari 2021 nove ceny 01Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 2 - Tata Safari 2021 nove ceny 02Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 3 - Tata Safari 2021 nove ceny 03Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 4 - Tata Safari 2021 nove ceny 04Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 5 - Tata Safari 2021 nove ceny 05Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 6 - Tata Safari 2021 nove ceny 06Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 7 - Tata Safari 2021 nove ceny 07Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 8 - Tata Safari 2021 nove ceny 08Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 9 - Tata Safari 2021 nove ceny 09Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 10 - Tata Safari 2021 nove ceny 10Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 11 - Tata Safari 2021 nove ceny 11Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 12 - Tata Safari 2021 nove ceny 12Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 13 - Tata Safari 2021 nove ceny 13Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 14 - Tata Safari 2021 nove ceny 14Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 15 - Tata Safari 2021 nove ceny 15Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 16 - Tata Safari 2021 nove ceny 17Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 17 - Tata Safari 2021 nove ceny 18Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 18 - Tata Safari 2021 nove ceny 19Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 19 - Tata Safari 2021 nove ceny 20Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 20 - Tata Safari 2021 nove ceny 21Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 21 - Tata Safari 2021 nove ceny 22Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 22 - Tata Safari 2021 nove ceny 23Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 23 - Tata Safari 2021 nove ceny 24Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 24 - Tata Safari 2021 nove ceny 25Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 25 - Tata Safari 2021 nove ceny 26Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 26 - Tata Safari 2021 nove ceny 27Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 27 - Tata Safari 2021 nove ceny 28Indové komplikují život Škodě velkým SUV pro 7 se 170koňovým dieselem za 440 tisíc Kč - 28 - Tata Safari 2021 nove ceny 29
Nové SUV Tata Safari má tři řady sedadel, spočívá na upravené platformě Land Roveru a pod kapotou má dvoulitrový turbodiesel. Za 440 tisíc Kč v přepočtu je to spousta muziky. Foto: Tata Motors

Zdroj: Tata Motors

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.