Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje
17.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
V evropské nabídce značky Infiniti zatím chybí (a chybět asi bude i nadále) obrovské SUV řady QX. Zatímco návštěvnici ženevského autosalonu mohli obdivovat nový sedan M, druhá generace tohoto mastodonta měla v březnu světovou premiéru na autosalonu v New Yorku.
Nové Infiniti QX má být ztělesněním luxusu. Pět hvězd v jeho případě neznamená pouze bezpečnost ale také úroveň komfortu, prostoru, výbavy a použitých materiálů. Ať v sedmi- nebo osmimístné variantě, každé sedadlo nabídne nejlepší možný komfort a pohodlí. Luxusní interiér čalouněný perforovanou kůží s elektricky nastavitelnými, vyhřívanými a odvětrávanými sedadly disponuje například navigačním systémem s 8palcovým WVGA displejem, pevným diskem o kapacitě 40 GB s přijímačem, který podporuje všechny možné informační služby včetně předpovědi počasí, audiosystémem Bose se 13 reproduktory a dvěma subwoofery nebo 7palcovými LCD monitory v opěrkách předních sedadel se samostanými vstupy pro připojení nezávislých externích zařízení. Čtyřzónová elektronicky řízená klimatizace pro změnu disponuje čističkou vzduchu při recirkulaci.
Řidič také může mít za příplatek k dispozici asistenty pro varování při opuštění jízdního pruh (LDW), aktivní pomoc pro udržení v jízdním pruhu (LDP), adpativní tempomat s brzdnou funkcí (Full-Speed Range), upozornění na možnost kolize (FCW) a hlídání bezpečného odstupu při jízdě v koloně (DCA). Zapomenout také nesmíme na vícekamerový systém, který umožní simulovat na monitoru pohled na automobil zeshora a usnadnit parkování, nebo na systém Pre-Crash, který „připraví“ cestující do optimální polohy vůči airbagům před neodvratnou kolizí.






Karoserie oproti svému předchůdci opět povyrostla ale součinitel odporu vzduchu se díky zaoblení rohů a optimalizovanému obtékání zmenšil na přijatelnou hodnotu 0,37. Design s obrovskou chromovanou přední maskou má být dle mínění jeho tvůrců dramatický a vzbuzovat pocit moci a síly, což se zjevně podařilo. Přední bi-xenonové světlomety mohou být na přání vybaveny funkcí ASF, vzadu najdete sdružená světla LED.
Možná se budete divit, ale základem konstrukce tohoto automobilu je klasický žebřinový rám s našroubovanou karoserií. Oproti předchůdci se však výrazně zvýšila tuhost tohoto rámu, což by mělo eliminovat vibrace. Všechna kola jsou zároveň nezávisle zavěšena a odpružena vzduchovými vaky, takže na silnici nebude QX56 výrazněji handicapováno, pokud si odmyslíte obrovskou hmotnost a vysoké těžiště, a pohodlí cestujících by mělo zůstat i na nerovnostech na požadované úrovni. QX56 má navíc originální hydraulický systém (Body Motion Control), který umožňuje na jednu stranu extrémní zkřížení kol na nápravách a na druhou perfektní stabilitu a malý náklon v zatáčkách při jízdě po silnici. V terénu pak řidiči pomáhá výrazně elektronika v podobě asistenta pro rozjezd v kopci (Hill Start Assist) a elektronické regulace prokluzu kol pomocí brzd (ABLS). Standardně se bude QX56 dodávat na 20palcových kolech z lehkých slitin, za příplatek však budou 22palcová kovaná kola obutá do obřích pneumatik 275/50 R22.
Novinku, která je částečně technicky spřízněná s novým Patrolem, pohání zážehový osmiválec 5,6 litru, která má oproti svému předchůdci o 25 procent větší výkon ale o 10 procent nižší spotřebu. Celohliníkový osmiválec litru disponuje přímým vstřikováním paliva a variabilním zdvihem ventilů. Největší výkon je 400 k, točivý moment až 413 N.m pak přenáší na zadní (verze 2WD) nebo všechna čtyři kola (4WD) samočinná sedmistupňová převodovka vybavená u čtyřkolky navíc terénní redukcí.
Infiniti QX56 4WD samozřejmě může táhnout brzděný přívěs až do hmotnosti 3,5 tuny. Na americkém trhu se novinka objeví v létě, verze 2WD přijde na 56 700 dolarů, 4WD bude stát 3100 dolarů víc.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 2 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 3 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 5 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 6 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB