Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti veze do Paříže tajemnou studii, portfolio chce rozšířit o 5 nových modelů
20.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka sice má nemalé ambice, ty se jí však nedaří naplnit. Zvláště když se nyní musí obejít bez šéfa, který přešel ke Cadillacu.
Pokud v posledních měsících přijde řeč na nové modely značky Infiniti, pak ve většině případů hovoříme jen o plánech, studiích a konceptech. To se zjevně nemá změnit ani s blížícím se autosalonem v Paříži, kam by měla dorazit „vize, jakou jsme u této automobilky ještě nespatřili“. Takové je alespoň znění druhé části tiskové zprávy, která doprovází vcelku nic neříkající fotografii čelní masky. Ta první pak pro změnu hovoří o „stylu a podstatě, které zatlačí do pozadí všechny dosud známé limity“.
Ani z těchto slov není jasné, oč vlastně v Paříži půjde. Jisté je ale pouze tolik, že sériový model to nebude. Ostatně, u takové produkční verze hatchbacku Q30 se asi neočekává, že by měla splnit výše zmíněné ambice. Jejím úkolem je spíše navýšení produkce automobilky na 500 000 exemplářů, jež by Infiniti chtělo vyrábět na konci dekády. Je však sporné, zda se bez kormidelníka vůbec ke svému cíli dostane.
Japonská značka totiž nedávno přišla o svého šéfa, když Johann de Nysschen na svůj post rezignoval a přešel ke Cadillacu. Michael Bartsch, viceprezident amerického zastoupení, však dodává, že ačkoliv je Infiniti bez pevné ruky, vize de Nysschena ve firmě zůstaly, a ta se bude ubírat vytyčeným směrem. V příštích pěti letech tak portfolio naroste o 60 %, přičemž ze spolupráce s Daimlerem vzejdou nové motory a převodovky.
To logicky znamená, že stávající nabídka zahrnující osm modelů (osm připadá na sedany, kupé a kabrio, pět na crossovery a SUV) přivítá v příštích letech pět nováčků. S ohledem na plány a koncepty, na něž jsme poukázali v úvodu, má přitom Infiniti z čeho vybírat. Žádná konkrétní novinka však dosud nebyla potvrzena, i když podle Bartsche má velkou šanci elektromobil či crossover QX30, jež by vzešel z konceptu Q30.
Mimo to automobilka plánuje také větší expanzi své sportovní divize, která je nyní známa jako IPL. Zatím přitom není jisté, zda tento název ponese i nadále, neboť automobilka se chce zaměřit na její renomé, nikoliv pojmenování. Je ale proto otázkou, zda Japonci vůbec mají šanci uspět s něčím, co za čas papírově nemusí existovat. Na to nám ale dozajista odpoví příští měsíce a roky.
Během nejbližší doby se přitom Infiniti bude soustředit na produktovou nabídku spojenou s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ten je již nyní v evropské a čínské nabídce, zamířit by ovšem měl také na severoamerický trh. Zde by přitom mohl ještě více upozadit model Q50 Hybrid, po kterém mnoho lidí nesahá (ze všech modelu Infiniti osazených elektromotorem jde jen o 12 %).
S dvoulitrovou pohonnou jednotkou přitom japonská automobilka nechce vyšachovat ze hry německé značky, místo toho nabídne své vlastní pojetí luxusu a výkonu. Čím se dostáváme na začátek našeho dnešního příběhu, tedy k oné tajuplné vizi, která dorazí do Paříže. Dočká se však tato studie někdy sériové výroby? To je již otázka, na kterou nyní odpovědět nedokážeme.
Infiniti představí v Paříži novou vizi...
































...produkční verze loňského konceptu Q30 má tak nadále smůlu
Zdroj: Infiniti, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 9 hodinami
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 19 minutami
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
před hodinou
První sériové auto s údajnými revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
před 3 hodinami
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
před 4 hodinami
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
