Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Přepracovaný VW Touareg kompletně odhalil únik, sami Němci přitom dál ukazují auta s kamufláží
16.2.2023 | Petr Prokopec
Němci udělali už docela tradiční chybu a zatímco oficiálně představili maskované prototypy, někdo vytáhl z nového palubního systému vozu pohledy na kompletně nezakamuflovaný exteriér.
Třetí generace Volkswagenu Touareg dorazila na trh již v roce 2018, možná jste ani nezaznamenali, že největší evropské SUV značky je tak staré. Aut se zvýšeným podvozkem a vyšší stavbou karoserie má totiž automobilka ve svém portfoliu již požehnaně. A většina pozornosti zákazníků se stáčí k těm menším a dostupnějším. Touareg navíc aktuálně ani nelze objednat z výroby, místo toho můžete sáhnout jen po skladových vozech. Mezi nimi je ovšem pouze jeden exemplář, jenž startuje pod dvěma miliony korun.
Důvodem, proč u dealera nemůžete sepsat objednávku, je chystaná modernizace. Facelift bude odhalen v průběhu léta, přičemž Volkswagen se zaměřil hlavně na světla a prostor mezi nimi, a to jak vpředu, tak i vzadu. Čelní partie přitom profitují z technologie IQ.Light HD, se kterou dorazí 38 400 diod. Němci pak navíc obě lampy ještě propojili tenkou podsvícenou lištou, která je zasazena do zúžené a přeprofilované masky. Nový je i nárazník, kapota ale zjevně zůstala stejná.
VW se přitom facelift rozhodl poodhalit skrze sadu fotek vývojového prototypu, který halí ochranná kamufláž. Nicméně krátce poté automobilce unikly snímky z palubního systému, v němž už inovovaný Touareg září naplno. Platí to i o zadních partiích, kde světla nedostala jen novou grafiku, ale změnil se také jejich tvar. Stejně jako ta přední jsou pak propojena světelnou lištou, která znovu navazuje na firemní logo. To bude rovněž podsvíceno, ostatně VW takto pojaté vozy již nabízí v USA nebo Číně.
Na záběrech jsou zvýrazněná červená kola, což znamená, že snímky zjevně pochází z nějaké podstránky palubního menu, na které dochází k přenastavení podvozku či třeba kontrolu tlaku v pneumatikách. Jelikož je ovšem rozlišení 15palcového centrálního displeje dostatečně vysoké, můžeme i tak zaznamenat řadu detailů. Mezi ně patří i náznak difuzoru, který bude po každé straně orámován velkou oválnou koncovkou výfuku. V tomto se ale již novinka oproti stávající verzi příliš neliší.
Interiér vozu automobilka již propálila naplno sama i proto, že v něm na zásadní změny nedošlo. Zmíněný displej je převzat, stejně jako třeba digitální přístrojový štít. Počítá se však s novým softwarem, který by mimo jiné měl vylepšit hlasové ovládání. Působivé pak je, že VW zareagoval na kritiku zákazníků a vylepšil některé materiály. Loketní a středové opěrky jsou tak nyní měkčí na dotek. Je nicméně jisté, že to, stejně jako další změny, zvedne cenu ještě výše než nyní.
Po stránce motorické pak nečekáme žádné změny, klientela tedy bude moci sáhnout po třílitrovém benzinovém i dieselovém provedení, stejně jako po plug-in hybridních jednotkách. Ve všech případech přitom standardem bude osmistupňový automat a pohon všech kol. Tím můžeme dnešní částečné představení uzavřít, dodat lze snad už jen to, že stejně jako dosavadní provedení bude i faceliftovaný Touareg montován v bratislavské továrně značky na Slovensku.






Inovovaný Touareg se bude lišit hlavně venkovními předními a zadními partiemi, oficiální fotky toho ale moc neodhalují. Únik záběrů exteriéru níže ale ano. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen, cochespias1@Instagram
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva