Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Interiér nového BMW 3 G20 poprvé nafocen, je analogovější než u Audi
9.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná řada 3 bude postavena na platformě CLAR, se kterou je spojena nižší hmotnost, větší prostor uvnitř i nová architektura kabiny.
Portfolia většiny automobilek v posledních letech nabobtnaly opravdu nemalou měrou. S tím souvisí i vyšší počet zaměstnanců, jež se musí podílet na vývoji nových generací. Napilno mají zejména u Audi, kde se během příštích dvou let chystá kompletní obměna vrcholné části nabídky, nezahálí ovšem ani BMW. To by ještě letos mělo vyrukovat s novou řadou 5, na ten příští má pak naplánovanou premiéru nové trojky.
Generace s interním označením G20 se nejspíše ukáže na domácím autosalonu ve Frankfurtu, přičemž stejně jako zmiňovaná řada 5 či aktuální BMW 7 bude stát na modulární platformě CLAR. S tou je spojena redukce hmotnosti, přestože kvůli ceně mnichovská automobilka nehodlá do rovnice zasadit takové množství karbonových vláken. Místo toho bude důraz kladen na hliník a ocel.
Kromě úbytku kilogramů můžeme počítat s větším prostorem uvnitř, dále pak BMW hodlá zapracovat také na nové architektuře kabiny. Více než náznak věcí budoucích si můžeme prohlédnout na nových snímcích špionážních fotografů, jimž se povedlo zachytit testovací prototyp. Povšimnout si sice můžeme jisté směsice starých i nových komponentů, pochopitelně to nemusí být finální stav, vodítko ovšem nabízí.
Vrcholek středové konzole nyní zdobí mnohem rozměrnější displej než kdy dříve, i ten ale bude evidentně volně stojící a nikoliv výsuvný. Další digitální obrazovka je pak součástí přístrojového štítu, na rozdíl od zmiňovaného Audi však BMW nadále počítá s několika analogovými prvky, jako dnes. Bude přitom záviset jen na zákaznících, jakému provedení - a tedy i značce - dají přednost.
Dorazit mají taktéž nové ovládací prvky, jež opětovně odlišují mnichovskou značku od té ingolstadtské, pro kterou tlačítka evidentně začínají být přežitkem. Znovu je však třeba dodat, že momentálně máme co do činění s testovacím prototypem, sériová verze tak může více sázet na ovládání pomocí doteků a gest. Stejně tak je možné, že středová konzole se nakonec nakloní k řidiči.
Dodat již můžeme v krátkosti pouze pár zmínek o motorovém prostoru, kde se usídlí hlavně čtyřválcové pohonné jednotky. Pro základní modely pak BMW má připravené tříválce, zatímco ty vrcholné budou těžit ze šestiválců - dost možná i vůbec naposledy v historii trojkové řady. Emisní regulace jsou totiž stále přísnější a jeden z bestsellerů značky napomůže i s jejich budoucím plněním.
Z toho důvodu ostatně plug-in hybridní varianta 330e má dostat posilu v podobě ryzího elektromobilu. Ten ale nedorazí v první vlně motorů, nýbrž až na sklonku této nebo počátku příští dekády. V té době již BMW řady 3 bude čekat facelift, což má dozajista spojitost. Přílišné vizuální modernizaci totiž v Mnichově stejně jako v Ingolstadtu příliš neholdují.
Níže přikládáme několik fotografií interiéru nové trojky, další si můžete prohlédnout v galerii na Auto Evolution



Nová řada 3 odhalila interiér...
...exteriér jsme si pak mohli prohlédnout již dříve jak na špionážních fotkách...
...tak na neoficiálních ilustracích
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025