Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type s manuálem má české ceny, víme i kolik stojí pohon AWD
6.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ručně řazená převodovka srazila první cenu F-Type Coupé na 1,8 milionu Kč, zatímco vrcholný Roadster s 550 koňmi a systémem 4x4 stojí 3 396 228 Kč.
Britská automobilka nám loni udělala neskutečnou radost, když se vydala proti proudu a původně pouze automatický Jaguar F-Type osadila rovněž manuálem. Po tom sice podle odhadů značky sáhne jen nějakých deset procent zákazníků, i ti však stojí za veškeré úsilí, náklady a vývoj. Pokud to tedy s ježděním myslíte opravdu vážně a velká kočka z Coventry je vaším šálkem kávy, pak zde máte opravdu lákavou nabídku. Ve srovnání s modely, jež jsou osazeny osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, navíc ušetříte nemalé peníze.
První cena Jaguaru F-Type osazeného manuálem totiž vychází na 1 834 965 Kč. Jde samozřejmě o verzi kupé, která dostala do vínku třílitrový šestiválec naladěný na 340 koní. Pokud byste přitom do této konfigurace zahrnuly automatickou převodovku, pak na dřevo musíte vysázet o více než sedmdesát tisíc korun více (přesně stojí základní kupé s automatem ZF 1 905 145 Kč).
O stupínek výše je již rozdíl o trochu nižší, stále se však jedná o příjemnou úsporu. Zatímco totiž za verzi S, kde již zmíněný šestiválec produkuje 380 koní, platíte v kombinaci s automatem 2 244 913 Kč, manuální provedení vás vyjde na 2 176 064 Kč. Tím ale bohužel vaše možnosti končí, vrcholné provedení R se prodává pouze se samočinnou převodovkou. My se proto přesuneme k Roadsteru.
Otevřený model je k dispozici s těmi samými pohonnými jednotkami, přičemž za 340 koní platíte 2 034 010 Kč, zatímco výkonnější varianta vychází na 2 374 988 Kč. Ve srovnání s modely osazenými automatem se tak jedná rovněž o úsporu nějakých sedmdesáti tisíc korun, ta je však vykoupena zrychlením z klidu na stovku horším o čtyři, respektive šest desetin sekundy.
Pokud vám ovšem jde o bleskurychlé rozjezdy na semaforech, pak namísto manuálu můžete zašilhat po verzi osazené pohonem všech kol. Ta vždy používá automatickou převodovku, přičemž do prodeje dorazila se šestiválcem (za 2 424 598 Kč) nebo ve vrcholné verzi R, která již sází na osmiválec o výkonu 550 koní. S ním dáte stovku za 3,9 sekundy, přičemž platit budete 3 197 909 Kč.
Řeč byla samozřejmě pouze o kupé, se systémem AWD je ovšem možné spojit také plátěnou skládací střechu. Motorizace jsou shodné, za 380 koní tedy dáte 2 620 981 Kč a za výkonnější provedení 3 396 228 Kč. Tak jako u modelu s pevnou střechou se přitom vůči zadokolce vždy bavíme o rozdílu 170 000 až 180 000 korun.
Bližší informace najdete na stránkách českého zastoupení, kde si kromě konkrétního přehledu všech cen můžete prohlédnout také standardní či příplatkovou výbavu. S tou přitom zdaleka nebude problém dostat se až přes čtyřmilionovou hranici.


















Jaguar F-Type osazený manuálem je podstatně levnější než verze s automatem. České ceny tak startují již na 1,8 milionu korun za kupé, roadster je pak k mání za sumu lehce přesahující dva miliony korun
Pokud ovšem chcete jaksepatří utrácet, pak vrcholem řady je provedení osazené pohonem všech kol, za které dáte v kombinaci s 550 koňmi 3,2 milionu korun, respektive 3,4 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1