Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu
19.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Emotivní sportovní GT inkasuje do nabídky i manuální převodovku ZF. A máme také detaily k verzi AWD.
Byla to jen otázka času, chtělo by se říci, ale až teď se konečně dřívější předpoklady staly skutečností. Po verzích s pohonem všech kol se Jaguar F-Type definitivně dočkal zástavby už několikrát propírané manuální převodovky, která bude volitelná pro všechny zájemce o šestiválcové varianty - tedy jak pro tu základní s výkonem 340 koní, tak pro silnější S disponující 380 koňmi. Celkově, přičteme-li pohon všech kol, k dispozici bude podle automobilky čtrnáct různých konfigurací F-Typu, přičemž na mysli mají i verze s plátěnou stahovací střechou.
Zpět ale k dnešnímu svatému grálu. Volitelná manuální převodovka pochází z dílen ZF, které vyrábí řadu převodovek nejen pro německé automobilky. Jedná se o převodové ústrojí pojmenované Quickshift, jejíž kulisa je vybavena velmi nakrátko poskládanými převody a krátkými dráhami, konkrétně s délkou pouhých 45 milimetrů. Šestikvalt navíc disponuje hliníkovou skříní a inovativní „polosuchým“ mazáním.
Mezi pákou a řadicími vidlicemi přitom bude pevné spojení, které by mělo řidiči zprostředkovat to nejpřímější spojení. Namísto obvyklého mazání „ponorem“ dostala převodovka kompaktní mechanické čerpadlo, které bude olejem ostřikovat ozubení, ložiska i synchronizační kroužky, což znamená, že jen 1,2 litru oleje pro celou skříň, a tudíž i celkově kompaktnější rozměry ústrojí a ve srovnání s automatem prý desetikilovou úsporu.
Kromě zmíněného si Jaguar oproti verzím vybaveným osmikvaltem a hydrodynamickým měničem dal záležet na modifikaci středové konzole, to aby řidičova paže měla při řazení maximum prostoru pro potřebné pohyby, a zaměřil se také na dobré rozložení pedálové skupiny slibující snadné brzdění s meziplyny. Aby toho nebylo málo, v rámci modelového roku pojmenovaného podle tiskové zprávy 2016, se F-Type uchýlí jako první Jaguar namísto hydraulického k použití elektrického posilovače řízení, který by však měl být zatím nejlepším řešením svého druhu. Díky tomuto řešení také klesají průměrné emise CO2 o čtyři gramy na kilometr. Nakonec ještě dodejme, že manuál dostanou jen šestiválce se zadním pohonem.
Jak už bylo naznačeno, do nabídky se propracovala i verze AWD, s níž je nejsilnější osmiválcové eRko schopné akcelerovat z klidu na stovku během 3,9 sekundy, tedy o 0,2 sekundy rychleji než varianta s pohonem zadních kol. Rozšíření nabídky se údajně dotkne všech motorizací, kupé a kabrioletu, avšak jako první se pohon všech kol ukáže na verzi V8 R Cabriolet, která navzdory dodatečné hmotnosti nemá z hlediska dynamiky oproti Coupé v ničem strádat.
V souvislosti s vylepšením přilnavosti pomocí AWD zmiňuje automobilka také standardně dodávaný systém torque vectoring, který bude tradičně přesměrovávat točivý moment na kola s lepší adhezí a tím vyvozovat větší stáčivý moment v zatáčkách. Výsledkem je prý ovladatelnější a lépe využitelný vůz do všech povětrnostních a jízdních podmínek. Abychom ale nebyli jen u techniky, zmínit bychom měli ještě nový osmipalcový displej s lepší grafikou včetně propracovaného zobrazení 3D a možností ovládání pomocí gest (například zoomování mapy navigace).
Dále se počítá s výkonnějším audiosystémem Meridian (770 W), lepší konektivitou s mobilními telefony, předčítáním textových zpráv nebo asistenčním tlačítkem pro případ nebezpečí. Pomocí aplikace InControl Remote Premium navíc budete moci z telefonu na dálku zjistit třeba stav paliva v nádrži, nastartovat, nastavit klimatizaci, podívat se zda jsou vytažená okna, zamykat a odemykat, zatroubit, probliknout a nebo nastavit alarm odkudkoliv.
S vysokou pravděpodobností se také dočkáme později základní čtyřválcové verze s motorem Igenium, který přivezl nový sedan XE, a zcela vyloučena prý není ani osmiválcová varianta s manuálem. To je však hudba budoucnosti. Nás nejvíce zajímá to, co je jisté a fakt, že si to budeme moci koupit už na jaře příštího roku. Ve Velké Británii startuje cena F-Typu Cabriolet s manuální převodovkou na 56 735 librách (1,96 milionu korun), tedy o 1 800 liber (60 tisíc) levněji než s automatem. Za pohon všech kol bude nutné připlatit 4 850 liber (odhadem 150 tisíc). České ceny budou jistě trochu jiné, jisté ale je, že manuál bude nejen lepší, ale i levnější volbou.























Jaguar F-Type s možností manuální převodovky je příjemným osvěžením pro všechny pravověrné řidiče, který chtějí maximum zábavy. S ohledem na driftovací schopnosti vozu to bude největší pozitivum z hlediska ovladatelnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 5 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ceny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před hodinouNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 3 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 4 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 5 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 06.16. 14:03 - pavproch
- IT poradna 06.16. 13:13 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam