Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR dostane přes 600 koní, stovku by mohl udělat za 3,5 s
28.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná vrcholná verze se bude pyšnit rovněž upraveným bodykitem či karbonovými brzdami. Nejspíše však dorazí až v roce 2017.
Britská automobilka nám v posledních měsících představila dva nové sedany XE a XF. Ty by měly razantním způsobem nakopnout prodeje, které zejména v prvním letošním čtvrtletí na evropské půdě začínají poměrně rychle klesat. Mimo to ovšem značka chystá také zcela nového „image-makera“, tedy model, o jehož vlastnictví by snil celý svět. Asi přitom nebude překvapením, že základem pro takový vůz se stane Jaguar F-Type.
Jak asi očekáváte, řeč je o verzi SVR, za kterou bude stát divize Special Operations. Ta by měla jaksepatří upravit přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který by v důsledku této kúry měl produkovat více než 600 koní. To je ovšem prakticky jediný údaj, s nímž můžeme stoprocentně počítat, veškerá další fakta jsou již zahalena mlhou spekulací a dohadů.
Pokud si ovšem posvítíme na speciální provedení F-Type Project 7, pak bychom daný opar měli trochu rozehnat. Toto provedení by totiž pro verzi SVR mohlo být odrazovým můstkem, neboť v jeho případě Jaguar vyladil motor na 575 koní a 680 Nm točivého momentu. S tímto výkonem pak dvoumístné kupé zvládlo sprint na stovku za 3,9 sekundy.
Výkonnější novinka by tuto disciplínu mohla stlačit někam k 3,5 sekundám, v případě verze s pohonem všech kol pak možná ještě níže. Zatím ovšem nebylo potvrzeno, že Jaguar pustí do prodeje jak systém 4x4, tak i zadokolku. Stejně tak se ostatně můžeme ptát, zda k mání bude pouze automatická převodovka, či rovněž manuál.
Dá se však předpokládat, že zcela jistě můžeme počítat s aktivním zadním diferenciálem, karbon-keramickými brzdami a bodykitem z uhlíkových vláken již ve standardu. Modifikován pak nejspíše bude i podvozek, řízení a změnami projde rovněž interiér. Na jakékoliv náznaky v těchto oblastech si ale budeme muset jaksepatří počkat.
Momentálně navíc ani není jisté, kdy by se F-Type SVR mohl objevit. Pokud ovšem vezmeme v potaz, že v roce 2017 Jaguar oslaví 95. výročí vzniku, přičemž standardní provedení někdy v té době bude čekat facelift, pak možná nejsme daleko od středu terče.



















Chystaný Jaguar F-Type SVR použije jako odrazový můstek edici Project 7
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
 Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
 Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
 Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
 Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
 Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    