Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar X-Type 2015: britská trojka bude, německé konkurence se nebojí
15.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jaguar oficiálně potvrdila, že pracuje na nástupci modelu X-Type. Dorazí v roce 2015 a aby uspěl proti německé konkurenci, bude muset být výjimečný.
Loni na podzim vyšlo najevo, že nástupce kompaktního modelu X-Type není pouze patriotickým přáním britského týdeníku Autocar, ale že Jaguar skutečně dostal od mateřského koncernu Tata Motors zelenou. Svolení pustit se do vývoje muselo být pochopitelně staršího data, testovací muly už jezdí po silnicích a rozpovídali se také vysoce postavení lidé přímo z automobilky.
„Je jasné, že naši soupeři navrhují skvělá, řidičsky přitažlivá a výkonná auta,“ složil kompliment německým rivalům generální ředitel společnosti Jaguar Land Rover Ralf Speth v rozhovoru pro Autocar. „Musíme proto stvořit něco se schopností konkurovat jim, a to znamená, že náš produkt musí být výjimečný. Chci však, aby naše vozy měly i lidský rozměr. Síla Jaguaru je v jeho lidech a v našich produktech se to musí odrazit,“ dodal Speth.
Také nejvyšší šéf Jaguaru Adrian Hallmark respektuje řadu 3, třídu C a A4 jako působivé protivníky, jejichž výrobci se navíc můžou opřít o silné ekonomické zázemí šetřící náklady na vývoj, popírá však, že by jejich postavení v segmentu luxusních sedanů střední třídy bylo neporazitelné. Podle něj spočívají klíčové atributy soupeře trojky v jeho lepší ovladatelnosti, pokročilejších technologiích a lákavějším designu.
„Klíčem bylo udělat z modelu F-Type jádro naší modelové řady,“ tvrdí Hallmark. „Představuje vše, čím Jaguar doopravdy je, zosobňuje jeho charakter. A je nejčistším vyjádřením toho, o čem by měla být všechna naše auta. Stejnou strategii teď musíme použít pro příští auta, včetně malého sedanu. Jeho moderní technologie, žádoucí design a dojem z jízdy z něj musí udělat lepší vůz, než dokáže nabídnout kterýkoli z našich protivníků,“ slibuje Hallmark odvážně.
Jak toho chce Jaguar dosáhnout? Oficiálně to jeho zástupci nepotvrdili, nástupce X-Typu však bude postaven na zkrácené hliníkové platformě PLA (Premium Lightweight Architecture), jejíž variabilita tak zásadní změny v hlavních rozměrech dovoluje. O pohon se má postarat nová generace čtyřválcových motorů, jež - jak Jaguar doufá - bude schopna sdílet výkony i úspornost rivalů.
Nezůstane však pouze u čtyřdveřového sedanu. Podle zdrojů Autocaru se novinka rozroste do celé rodiny nových modelů zahrnující kombi, kupé i kabriolet. Jaguar je údajně nakloněn také myšlence kompaktního crossoveru stavěného převážně na silnice, pokud ale na něj dojde, neobjeví se dříve než rok nebo dva po sedanu, což znamená v roce 2016 nebo 2017.
Na rozdíl od předchůdce bude nástupce využívat klasickou koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních (alternativně pak všech) kol
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva