Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF 2016: nová generace je venku, zhubla o 190 kg
24.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové XF je kratší a nižší než předchůdce, vzadu ale nabídne nejvíce místa v segmentu. Výkon aktuálně vrcholí na 380 koních.
Britská automobilka dnes s velkou pompou odhalila nový Jaguar XF. Ve výstavní premiéře jej sice uvidíme teprve příští týden na autosalonu v New Yorku, i živý debut však již má novinka za sebou. Značka totiž v rámci demonstrace nízké hmotnosti natáhla dvě 34 milimetrů tlustá ocelová lana přes Temži a nechala novinku, aby s kaskadérem Jimem Dowdallem za volantem překonala vzdálenost 240 metrů. Díky tomu se zapsala do historie, neboť nikdo nic podobného dosud neabsolvoval.
Danou událost ale nechme stranou a místo toho se soustřeďme na samotný model. Ten se po stránce stylistické liší od svého předchůdce víceméně jen v detailech, což byl i záměr šéfdesignéra Iana Calluma. Ten dodává, že zachovat chtěl především čelní partie, které se během osmi let od uvedení první generace staly poznávacím znamením britských vozů. Záď se pak nechala inspirovat modelem XE, což je patrné hlavně na světlometech.
V rámci rozměrů je novinka o 7 milimetrů kratší než předchůdce a také o 3 milimetry nižší, rozvor se ovšem prodloužil o 51 milimetrů na 2 960 mm. Více místa mezi nápravami tak nabízí pouze BMW řady 5, Britové ovšem dodávají, že nové XF poskytne cestujícím nejvíce prostoru na zadních sedadlech, přičemž oproti první generaci došlo k nárůstu v oblasti hlavy, loktů i kolen.
Mimo to se novinka pyšní nižší hmotností, která vůči předchozímu modelu poklesla o 190 kg. Přesnou cifru Jaguar nezveřejnil, dodává však, že základní model je díky této dietě o nemalých 80 kilo lehčí než jeho nejbližší konkurent. Zásluhu na tom přitom nese nová modulární platforma iQ[Al], která je ze 75 % tvořena hliníkem. Rozdělení hmotnosti pak počítá s poměrem 50:50.
I přes úbytek kil ovšem došlo k navýšení tuhosti o 30 procent. V rámci podvozku můžeme vpředu počítat s dvojitými lichoběžníky, zatímco vzadu pracuje nezávislé zavěšení typu Integral Link. Tuto koncepci převzal nový Jaguar XF od menšího modelu XE, stejně jako elektrický posilovač řízení. Za příplatek pak budou k mání i adaptivní tlumiče.
Kromě toho budete moci novinku osadit technologií zvanou Jaguar Configurable Dynamics, která byla vyvinuta pro model F-Type a jež počítá s nastavením tlumičů, řízení, motoru i osmistupňového automatu. Dále tu pak máme systém All-Surface Progress Control, který ve snaze o maximální trakci ovládá brzdy a plyn, zatímco řidič se věnuje pouze volantu.
Pod kapotou se zpočátku objeví především dieselové motory. Základ představují dvoulitrové čtyřválce Ingenium, které nabídnou 163 koní a 380 Nm nebo 180 koní a 430 Nm. V obou případech je standardem šestistupňový manuál, s nímž slabší provedení emituje 104 gramů CO2 na kilometr, což odpovídá spotřebě 3,9 litru nafty na 100 km. I pro tyto motory je ale k dispozici výše zmíněný automat.
Osmistupňová převodovka je navíc jedinou volbou pro zbývající pohonné jednotky, které v rámci benzinových výparů zastupuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 240 koní a 340 Nm. Mimo něj ovšem budete moci sáhnout i po třílitrovém šestiválci, jemuž kompresor dopomáhá k výkonům 340 koní/450 Nm nebo 380 koní/450 Nm.
Zvolit budete moci ještě třílitrový turbodiesel V6, který prošel několika modifikacemi a nově nabízí 300 koní a 700 Nm. Na data o jízdní dynamice si ale nejspíše budeme muset počkat do New Yorku, pročež se nyní můžeme přesunout do kabiny. Ta byla zásadně překopána, přičemž počítá 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem.
Ve středu palubní desky pro změnu najdete 10,2palcovou obrazovku, která dostala do vínku duální technologii a umožňuje tak řidiči kupříkladu sledovat navigaci, zatímco spolujezdec má k dispozici TV. Multimediální systém InControl Touch Pro navíc profituje ze čtyřjádrového procesoru, který by měl zvládat bleskurychlý přenos enormního množství dat.
Počítá se samozřejmě také s připojením k internetu nebo celou řadou úložných schránek. Při stisknutí startovacího tlačítka pak stejně jako u stávajícího provedení dojde k otevření výdechů klimatizace a u modelů osazených automatem rovněž k vysunutí kruhového ovladače. Tím ale představení můžeme víceméně uzavřít.
Dodat lze již pouze tolik, že na výběr budou verze s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Do prodeje se přitom novinka dostane až v závěru letošního roku, na ceny je tedy přeci jen ještě příliš brzy. I když možná i v tomto případě se možná některé cifry dozvíme již v New Yorku. S novým Jaguarem XF se tedy nadlouho neloučíme.






Jaguar demonstroval nízkou hmotnost nového sedanu XF projížďkou na visutých lanech nad Temží


















Výstavně pak bude britská novinka debutovat na autosalonu v New Yorku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
