Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ven se dostal přehled základní výbavy nové Corvette, při její ceně je to zázrak
2.8.2019 | Petr Prokopec
Už z technického pohledu je nabídka nové Corvette neuvěřitelná, 500koňový sporťák s motorem uprostřed za podobné peníze dosud existoval jen v naivních snech. Ani jeho výbava ovšem není marná.
Dnes znovu zabrousíme k osmé generaci Chevroletu Corvette. Ta nepřestává fascinovat, zejména svou cenou. Počítalo se s tím, že kvůli přesunu motoru z přídě doprostřed a příchodu většího množství exotických materiálů bude vůz stát přes 100 tisíc dolarů (cca 2,33 milionu korun). Chevrolet však každého naprosto šokoval, když oznámil, že základní Corvette C8 bude startovat méně než 60 tisíc dolarů (1,39 milionu korun). Nikdo totiž nečekal, že kupé s motorem uprostřed a výkonem 497 koní bude pomalu za hubičku.
Pokud se přitom nyní začínáte obávat toho, že za své peníze dostanete pouze holobyt s vysokým výkonem, můžete si oddechnout. Ocelová kola, látkové čalounění a bubnové brzdy rozhodně nejsou na programu dne. Poněkud předčasně, byť oficiálně odhalený přehled výbav všech verzí přes jeden z prodejních webů GM ukazuje mnohem zajímavější realitu. Už základní úroveň výbavy 1LT počítá se sedadly GT1, která jsou čalouněna kůží a elektricky nastavitelná v osmi směrech. Vyhřívání se sice nedočkala, to je však jen malá vada na kráse. O komfort posádky se totiž velmi dobře postará třeba duální automatická klimatizace.
Tím výčet prvků výbavy zdaleka nekončí, k dispozici samozřejmě budou i multimédia s 8palcovým displejem a funkcemi Apple CarPlay a Android Auto. Chybět nebude ani audio systém Bose s deseti reproduktory či zpětná kamera s parkovacím asistentem, který rozhodně přijde vhod. Mimo to dorazí ještě 12palcový digitální přístrojový štít nebo bezklíčové odemykání a startování. Motor pak ostatně bude možné „nahodit“ i na dálku přes mobil.
Z interiéru se můžeme přesunout k zevnějšku, který ozdobí 19palcová přední kola obutá do pneumatik o rozměru 245/35, zatímco vzadu se otáčí dvacítky s obutím o rozměru 305/30. Kotoučové brzdy samozřejmě najdeme ve všech rozích, přičemž ty přední mají možná i překvapivě menší průměr než ty zadní (320 mm versus 338 mm). Zmínit můžeme také mechanický samosvorný diferenciál, stejně jako bychom neměli opomenout osmistupňový automat a 6,2litrový osmiválec.
Jak je tedy patrné, již základ je tak rozsáhlý, že v něm máloco vysloveně chybí. A to mluvíme jak o komfortu, tak o samotné jízdě. Vlastně tedy není divu, že Corvette C8 je pro první modelový rok 2020 prakticky vyprodaná. Je však otázkou, kolik lidí sáhne po úplném základu a kolik se nechalo zlákat vyšším luxusem. Pokud totiž zvolíte výbavu 2LT, dočkáte se dále head-up displeje, navigace, bezdrátového dobíjení mobilu či monitoringu aut ve slepém úhlu.
Úroveň 3LT pak umožní výběr z většího množství odstínů karoserie, jež budete moci spárovat se sedadly GT2, kůží Nappa a karbonovými dekory. Pokud ovšem ani to není dostačující, je tu ještě příplatková výbava, do které je zařazen třeba paket Z51 Performance navyšující výkon motoru na 502 koní. Za to je zodpovědný hlavně sportovní výfukový systém, kromě něj ovšem nechybí ani o chlup větší brzdy nebo vylepšené chlazení a pár hračiček v interiéru.
Chevrolet zatím nezveřejnil kompletní ceník, není tak jisté, kolik za úrovně 2LT a 3LT zaplatíte. Stejně jako nevíme, o kolik se sníží váš bankovní účet při zaškrtnutí paketu Z51. Nicméně se dá předpokládat, že i v plné polní bude Corvette C8 k dispozici za méně než dva miliony korun. To je zcela bezkonkurenční nabídka, kvůli které mohou mít lidé od Porsche, Ferrari či Lamborghini dost neklidné spaní.
Nová Corvette C8 dokáže již v základu uspokojit všechny vaše smysly. Je proto ještě působivější, že vůz startuje na 1,39 milionu Kč
Na oficiálních fotkách se pochopitelně ukázaly lépe vybavené verze, propast mezi jimi
a základem ale není
Zdroj: GM Fleet Order Guide
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva