Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaký je ve skutečnosti levný a velký liftback VW? Novinka zaujme zvláštním vzhledem, interiérem už méně
13.7.2022 | Petr Prokopec
Je tak velký, že délkou a rozvorem překonává Škodu Octavia a má zatraceně blízko i k Superbu. Stojí ale o stovky tisíc méně než Škody ve srovnatelných specifikacích, což je u VW přinejmenším neobvyklé. Výměnou za co? Po testu „člověka ze západu“ je jasněji.
O Volkswagenu Lamando jsme se v minulosti zmiňovali už nejednou. Jeho první generace zpočátku bodovala, v letech 2015 až 2019 vždy oslovila v Číně minimálně sto tisíc zákazníků ročně. Ovšem s příchodem koronaviru, čipové krize a zejména daleko většího množství soupeřů zájem o ni začal ochabovat. Loni tak bylo prodáno 55 713 exemplářů, což za úspěch nelze považovat. Není tedy divu, že německá automobilka letos přišla s druhou generací.
Novinka dorazila na trh jako Lamando L, přičemž původní platformu MQB vyměnila za její evoluční verzi. Došlo tak k nemalému nárůstu rozměrů, neboť délka se natáhla z beztak nemalých 4 598 na neskutečných 4 784 milimetrů a rozvor z 2 656 na 2 731 mm. Jakkoli ovšem byl kvůli tomu prodloužen hlavně zadní převis, vizáži to spíše prospělo. Němci se navíc nemalou měrou inspirovali u elektrické rodiny ID, přestože za odvážně stylizovanou příď usadili spalovací ústrojí. Výsledkem je tak jeden z nejzvláštněji vypadajících vozů Volkswagenu.
Potvrzuje to i Ethan Robertson, který stojí za kanálem Wheelsboy na YouTube. Německou novinku pro čínský trh měl totiž možnost otestovat. Zaujmula ho nejen čelní maska či světla připomínající Tesly, nýbrž také bezrámové dveře. V zadních partiích tu pak máme mix Peugeotu a Fordu Mustang, zvláště co se grafiky lamp týče. Praktičnosti přitom napomáhá, že jakkoli Lamando L na první pohled připomíná stylový sedan, ve skutečnosti jde o liftback se zcela výklopnou zádí ve stylu Octavie a Superbu.
Zavazadelník přitom pobere 575 litrů, čímž se novinka VW pro čínský trh dostává až k úrovni zmíněné 4,86 metru měřící Škody Superb. Patrné je to ostatně již i ve chvíli, kdy se Robertson vedle Lamanda postaví - skutečně jde o velký vůz. Český liftback pak sice kromě 625 litrů nabízí i více prostoru na zadních sedadlech, ovšem hlavně pro kolena a hlavu. V oblasti ramen jsou na tom již oba vozy díky takřka na chlup stejné 1,8metrové šířce podobně.
Spojnicí mezi oběma koncernovými zástupci je i motorový prostor. Na rozdíl od Škody Superb je nicméně VW k dispozici pouze s jediným agregátem, a to s 1,4litrovým benzinovým čtyřválcem naladěným na 150 koní výkonu a 250 Nm točivého momentu. Stovku díky tomu předokolka osazená sedmistupňovým automatem DSG zdolá za 8,9 sekundy. Spíše než na dynamiku se však zaměřuje na komfort, i proto dostala víceprvkovou zadní nápravu.
V rychlosti ještě můžeme zmínit interiér, který svým uspořádáním digitálního přístrojového štítu a centrální dotykové obrazovky připomene nový Golf. Jak přitom Robertson podotýká, kvalita zpracování je na velmi dobré úrovni. To se nicméně již netýká samotných materiálů. Jelikož přitom výbava je již v základu bohatá, je zjevné, že VW zkrátka někde musel šetřit, aby s vozem odstartoval na zajímavých 149 900 CNY (cca 540 tisíc Kč).
Právě kombinace velikosti a nízké ceny by mohla Volkswagenu přihrát zpátky celou řadu zákazníků. Mimo jiné i na úkor škodovek. Pro srovnání, u nás Superb se stejně výkonnou, jen o chlup objemnější jedna-pětkou začíná na 850 900 Kč. Pokud tedy začínáte uvažovat o dovozu, nedivíme se vám, však i některé čínské škodovky se k nám dováží.







Nové Lamando L vypadá opravdu svérázně, je ale velké a levné. Cena je znát hlavně na kvalitě materiálů uvnitř. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen, Wheelsboy@YouTube
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Obří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 2 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 08:04 - GeneHawkins
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales