Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci i po faceliftu ponechali své ikoně obří motor, vše osvětluje už pohled dovnitř
25.9.2019 | Petr Prokopec
Prakticky jakýkoli nový nebo inovovaný model auta dnes přichází na trh s ořezanou nabídkou motorů tak, aby uspokojil požadavky EU. Nový Patrol od Nissanu se tomu vyhnul, ovšem jen proto, že Japonci s ním Evropu raději ignorují.
V poslední době pomalu neuplyne den, kdy by některý z výrobců aut neoznámil zmenšení objemu spalovacích jednotek či jejich částečné nahrazení elektrickým agregátem. Dáno je to zejména tlakem Evropské unie, která touží splnit závazky vyplývající z tzv. Pařížské dohody. Že to bude mít na životní prostředí jen minimální vliv, v Bruselu již nikdo nepřipouští, čekají se pomalu zázraky. Vystřízlivění však bude nadmíru kruté, zvláště když půjde ruku v ruce s ekonomickým kolapsem, na který se automobilový sektor už nyní chystá.
Při vědomí černé budoucnosti můžeme jen závidět těm, kteří si koupí inovovaný Nissan Patrol. Tento ikonický off-road lze považovat za jednoho z posledních mohykánů minulé doby. Nově dostává čelní masku V-Motion, diodová světla ve tvaru bumerangu či odlišné nárazníky. Daleko podstatnější však je, že za novou přídí zůstává vše při starém.
V případě základního provedení se tedy o pohon stará sice šestiválec, ovšem čtyřlitrový a naladěný na 275 koní a 394 Nm točivého momentu. Toto provedení však není zrovna populární, dle očekávání i pohledu do historie většina zákazníků sahá po 5,6litrovém atmosférickém osmiválci. Ten bude stejně jako před faceliftem produkovat 400 koní a 560 Nm v rámci standardního provedení, respektive 528 koní u varianty Nismo.
Z bruselského úhlu pohledu je naprosto skandální, že Nissan ponechal v motorovém prostoru tak objemný agregát, navíc bez turba a jakékoliv elektrifikace. Vysvětlení je však prosté a vede k němu už fotografie interiéru - tohle auto je doma úplně jinde. Pokud zaměříte svůj zrak na displej multimediálního systému, zjistíte, že navigace odhaluje arabský poloostrov, zejména pak Dubaj. Právě tento trh je pro Patrol stěžejní a ropní šejci zrovna po downsizingu netouží.
Patrol samozřejmě bude k dispozici pouze i v řadě dalších zemí, ty evropské ale mezi ně již několik let nepatří, což je i důvod, proč se japonská automobilka nemusí v tomto případě až tak moc zabývat místní rádoby ekologickou mašinérií. Osmiválcovou verzi tak bude standardně nabízet jen s pohonem všech kol, zatímco šestiválcový model může roztáčet také jen zadní nápravu. Systém 4x4 s různými jízdními režimy lze u něj mít za příplatek.
Dodat pak jen můžeme, že standardem se pokaždé stane sedmistupňový automat, jehož volič trůní před přepracovanou středovou konzolí. Multimédia si nově tykají s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto, zatímco u čalounění můžete sáhnout po diamantovém prošívání. Kůže se navíc může objevit i na volantu, klimatizace pak nabízí vylepšené chlazení, neboť Japonci skutečně počítají s hlavním zásahem hlavně v horkých arabských zemích.
Rozšířena byla rovněž bezpečnostní výbava, která zahrnuje především autonomní brzdy s detekcí chodců. Tím nám ale modernizace prakticky končí, jediná další novinka je spojena se zadními lampami. Také ty mají tvar bumerangu a navíc jsou propojeny chromovým proužkem, dále pak disponují i sekvenčními směrovými světly, což je prvenství v rámci nabídky Nissanu. Zákazníci z Arábie se na jejich příchod mohou těšit již tento měsíc, do Států dorazí inovovaný Patrol pod názvem Armada později. A kdybyste předchozí řádky četli kvapem, raději dodejme, že do Evropy nedorazí nikdy.

















Faceliftovaný Nissan Patrol má již po živém debutu...
...prohlédnout si jej ale můžeme i na oficiálních fotkách. Zajímavé je především to, že jej můžete nadále pořídit s atmosférickým osmiválcem, jen ne v Evropě
Zdroj: Nissan
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
dnesAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru včera 10:49
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 8 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 8 minutamiCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 8 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 9 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva